سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری رونمایی شد

عصر نمایشگاه- سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با امکانات به روزتر راه اندازی شد.

سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، آیین رونمایی از سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری امروز 28 شهریور با حضور مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، حمید توکل پناه مدیرعامل شرکت مهندسی «نگار» و نرگس صاحب اختیاری مسئول سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در سالن امیرحسین فردی برگزار شد.

    در ابتدای این مراسم، مرتضی گودرزی دیباج در خصوص سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: سایت قبلی مشکلات فنی و محتوایی داشت و به دلیل احساس نیاز به ارتباط هر چه بهتر و موثرتر با فضاهای تازه در این مرکز، تصمیم گرفتیم تا سایتی جدید با قابلیت‌های به‌روزتر راه‌اندازی کنیم.

    وی ادامه داد: امروز از بخش اول این سایت رونمایی می شود و علاقه داریم تا دوستان و صاحب نظران برای رفع اشکالات احتمالی، نظرات خود را به ما اطلاع دهند.

    دیباج با اشاره به اهمیت  تعداد بازدیدکنندگان از سایت‌ها، سایت مرکز هنرهای تجسمی را سایتی مرجع برای هنرمندان و هنردوستان خواند و اضافه کرد: این سایت برای آن دسته از افرادی که به منابع و آثار هنری این مرکز دسترسی ندارند بسیار مفید است؛ چرا که حجم قابل توجهی از آثار گنجیه مرکز هنرهای تجسمی در این سایت بارگذاری و برای بازدید علاقه مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه سایت مرکز هنر های تجسمی یکی از غنی ترین سایت های حوزه هنرهای تجسمی است، گفت: این سایت به منظور پشتیبانی عموم هنرمندان و دانشجویان هنر در نظر دارد آثار علمی، مقاله و نقد را در این سایت منتشر کند تا از این رهاورد مخاطبانی که برای تحقیق و پژوهش به سایت این مرکز مراجعه می کنند از آن استفاده کنند.

    در ادامه، مهندس حمید توکل پناه مدیرعامل شرکت مهندسی «نگار» درخصوص جریان راه اندازی سایت جدید مرکز هنر های تجسمی صحبت کرد و گفت: ویژگی‌ای که سایت ها برای موسسات و سازمان ها دارند صرفا به جهت اطلاع رسانی نیست و آنچه به خوبی می تواند چارچوب یک نهاد و یا سازمان را معرفی کند سایت آن مرکز است.

    وی همچنین با اعلام این خبر که تا 2 ماه آینده فاز دوم این سایت که پروفایل هنرمندان خواهد بود به بهره برداری می رسد، گفت: بانک اطلاعات آثار هنری در سایت ساخته و راه اندازی شده و قابلیت بارگذاری آثار وجود دارد و از امروز به تهیه و طراحی بخش دوم که پروفایل هنرمندان با ساختاری جامع و مانع است، می پردازیم.

    نرگس صاحب اختیاری، مسئول سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در این مراسم گفت: سایت مرکز هنرهای تجسمی یک فضای گویا و زنده دارد. تصاویر مربوط به اخبار هستند و آرشیوی نیستند. تصاویری که در سایت مربوط به هنرمندان است هر چند وقت یک بار به خصوص در مناسبت ها تغییر خواهد کرد. در پایین صفحه سایت نیز کل اخبار اعم از اخبار مرکز و استان ها نشان داده می شود.

    وی خاطرنشان کرد: در بخش نمایشگاهی از آثار، نمایشگاه مجازی در رشته های مجسمه، خوش‌نویسی، تذهیب، کاریکاتور، نگارگری و نقاشی را شاهد هستیم. در قسمت برنامه های هنری، جشنواره، نمایشگاه و ورک شاپ درج شده است. قسمت برنامه های پژوهشی نیز به جلسات نقد و مقالات تقسیم شده است.

    مسئول سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مورد بخش انتشارات سایت بیان کرد: این بخش شامل کتاب و نشریه می شود. در بخش کتاب آثار منتشر شده داخلی را داریم. این بخش شامل همه کتبی است که تاکنون در مرکز چاپ شده است. بخش دیگری که زیرمجموعه کتاب است بخش آثار در دست انتشار است. بخش دیگر کتاب تازه ترین آثار است که مربوط به آثاری است که در خارج حوزه چاپ شده است. بخش نشریات نیز به نشریات داخلی، هنری و منتخب تقسیم بندی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت