با معرفی و تقدیر از صنعتگران برتر؛

نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه به کار خود پایان داد

عصر نمایشگاه- نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان کرمانشاه با معرفی نفرات برتر و تقدیر از ۱۱ صنعتگر از سراسر کشور به کار خود پایان داد.

نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه به کار خود پایان داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان کرمانشاه روز جمعه با حضور مجتبی نیک کردار معاون استاندار کرمانشاه و رئیس کارگروه گردشگری استان، ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، برخی مسئولین استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از سراسر کشور در محل این نمایشگاه واقع در پارک شاهد برگزار شد.

    پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم، ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه فوق گفت: به نمایش گذاشتن توانمندی های هنرمندان حوزه صنایع دستی اصلی ترین هدف برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمانشاه بود.

    وی ایجاد یک بازار فروش را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: معمولا نمایشگاه های صنایع دستی بازار رقابتی برای صنعتگران است تا تولیدات خود را کیفی تر کنند و بتوانند به بازار فروش مناسبی دست یابند.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، تبادل فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه های سراسری صنایع دستی برشمرد که در آن هنرمندان با آداب و رسوم و فرهنگ سایر استان ها آشنا می شوند.

    وی هم چنین اشاره ای روند برگزاری نمایشگاه داشت و تصریح کرد: در این نمایشگاه حدود 115 غرفه داشتیم که بیشتر از 50 رشته صنایع دستی در آن به نمایش در آمده بود و می توان گفت، تنوع رشته های ما بیش از نمایشگاه های گذشته بود.

    حیدری، تخصصی بودن رشته های به نمایش در آمده را از دیگر ویژگی های نهمین نمایشگاه برشمرد و افزود: ما در این نمایشگاه کالا و رشته غیر صنایع دستی نداشتیم و خوشبختانه از نظر قیمت فروش هم نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

    وی تصریح کرد: علی رغم اینکه خیلی ها مخالف زمان برگزاری نمایشگاه بودند و آن را مناسب نمی دانستند اما نمایشگاه نسبت به سال های گذشته با استقبال خوبی روبرو بود و فروش خوبی هم داشتیم.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان از همکاران خود دراداره کل میراث فرهنگی استان به خاطر تلاش در برگزاری خوب این نمایشگاه و سایر دستگاه هایی که در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

    اسامی برترین ها

    هم چنین در ادامه این مراسم از 7 غرفه برتر و 4 غرفه ورکشاپ برتر (اجرای کار زنده و تولید زنده صنایع دستی) تقدیر به عمل آمد.

    براساس این گزارش در بخش غرفه برتر «سید شجاع الدین فخرالاسلام در رشته مخراج کاری از کرمانشاه»، «نازیلا اسماعیلی در رشته گلیم بافی از کردستان»، «امیر احمدی در رشته مسگری از چهار محال و بختیاری»، «میترا رضوی در رشته گلیم شیرکی پیچ از کرمان»، «فیروز ناصری در رشته گلیم بافی از شهرستان هرسین استان کرمانشاه»، «سمیه غلامی در رشته چاپ باتیک از استان البرز» و «وحید پور شعبان در رشته سفال و سرامیک از استان همدان» تقدیر به عمل آمد.

    هم چنین از «فاطمه  بروایه در رشته حصیر بافی از استان خوزستان»، «علی حمیدی در رشته منبت کاری روی چوب از کرمانشاه»، «ندا نرگسی رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از کرمانشاه» و «پیمان شاه ملکی رشته زیور آلات سنتی از استان کرمانشاه» در بخش غرفه برگزار کننده ورکشاپ زنده تجلیل شد.

    در این مراسم از سوی معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه و اسکان هنرمندان در استان نیز تقدیر کرد و براین اساس از محمدی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شماره 2 اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به خاطر در اختیار گذاشتن مکان اسکان هنرمندان میهمان از استان های دیگر، تیرانداز مسئول تبلیغات نمایشگاه و اشکن رضایی به خاطر همکاری در برگزاری نمایشگاه تجلیل به عمل آمد.

    لازم به ذکر است، نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از 29 شهریور تا دوم مهر با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در استان کرمانشاه برپا بود و در بیش از 115 غرفه آثار هنرمندان صنایع دستی به نمایش گذاشته شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت