یک هنرمند لاله‌جینی خبر داد

برپایی نمایشگاه سفال لاله‌جین در جزیره کیش

عصر نمایشگاه- یک هنرمند لاله‌جینی از برپایی نمایشگاه سفال با عنوان «لاله‌جین در کیش» در جزیره کیش خبر داد.

برپایی نمایشگاه سفال لاله‌جین در جزیره کیش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس  ، ایرج گلزاری امروز از برپایی نمایشگاه سفال در جزیره کیش خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از تاریخ 7 تا 10 مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی کیش برپا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه با عنوان «لاله‌جین در کیش» برگزار می‌شود، افزود: بنده به نوعی بنیانگذار سفالگری در کیش هستم زیرا اصلاً چنین هنری در این جزیره وجود نداشت.

    این هنرمند لاله‌جینی بیان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی تکنیک‌های سفال لاله‌جین در سفالگری است که با استفاده از گل مارن از خاک کیش تولید می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از سوی میثم جودکی از هنرمندان کیش و بنده برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مهمترین قسمت این نمایشگاه اجرای زنده سفال است که من با توجه به تلاش و زحمات استاد جواد قلی‌پور در لاله‌جین تمام زیبایی‌های این هنر را به ایشان تقدیم می‌کنم.

    گلزاری برگزاری این نمایشگاه را بیشتر در راستای معرفی شهر جهانی سفال و تأثیرات آن در سفال جزیره کیش دانست و تصریح کرد: در این نمایشگاه 50 قطعه سفالی به نمایش در می‌آید که کتیبه‌های سفالی نیز به آن اضافه می‌شود.

    وی با بیان اینکه تاکنون سفال و سرامیکی از خاک کیش تولید نشده بود، گفت: بنده با شناسایی توانمندی خاک کیش از آن برای تولید سفال بهره گرفته و اقدام به تولید آثاری در قالب سفالگری کردم.

    این هنرمند لاله‌جینی برگزاری این نمایشگاه را معرفی دو مقصد گردشگری کیش و لاله‌جین عنوان کرد و افزود: یکی از دلایلی که در این نمایشگاه فروش اقلام سفالی مدنظر است، در نظر گرفتن معرفی سفال و تقویت گردشگری است.

    وی در پایان با تأکید بر اینکه هنرمندان لاله‌جین برای کاهش مصرف سرب در لعاب سفال‌ها به سمت استفاده از لعاب گیاهی حرکت کنند، یادآور شد: امیدواریم متولیان بخش صنایع‌دستی، ساماندهی لاله‌جین را به سمتی ببرند که هنرمندان از لعاب گیاهی در تولیدات خود استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت