سرپرست معاونت استانداری وفرمانداری ویژه نیشابور ؛

نیشابور میزبان هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران

عصر نمایشگاه- نیشابور دارای ظرفیت تبدیل شدن به بازوی توانمند فرهنگی سال ۲۰۱۷مشهد می باشد و رخداد بزرگ فرهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب؛ یک فرصت برای کشور ونیشابور بزرگ است .

نیشابور میزبان هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آریا ، ،سرپرست معاونت استانداری وفرمانداری ویژه  نیشابور اظهار  کرد: نیشابورزادگاه وخاستگاه شخصیت های برجسته علمی ، فرهنگی ومشاهیر جهانی است.

    سعید شیبانی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در همه جای جهان مورد توجه قرار می گیرد لذا نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران پس از رقابت با99شهر بزرگ کشورقطعا این حق را دارد که برگزاری یک نمایشگاه کتاب خوب را تجربه کند.

    سرپرست معاونت استانداری وفرمانداری نیشابورتأکید کرد: باید از این فرصت فرهنگی پیش آمده برای نیشابوردرجهت ارتقای حوزه فرهنگی وتوسعه وترویج کتاب وکتابخوانی استفاده نماییم و این رخداد بزرگ فرهنگی یک فرصت برای کشور ونیشابور بزرگ است که امیدواریم از آن به نحومطلوب ومفید فایده ای استفاده شود.

    نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور  خاطرنشان کرد:طی مکاتباتی آمادگی خود را جهت میزبانی فرهیختگان ودوستداران عرصه فرهنگ و کتاب وکتابخوانی وبرگزاری این نمایشگاه  اعلام نموده ایم و حتماً این توفیق نصیب نیشابور خواهد شد که جا دارد به نمایندگی از شهروندان وفرهنگ دوستان نیشابوری از حمایت ها وهمکاریهای بی دریغ استاندارمحترم ومدیرکل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان قدردانی داشته باشیم.

    سرپرست معاونت استانداری وفرمانداری نیشابوراذعان کرد: از کلیه علاقمندان،نخبگان،فرهنگیان،اساتید،دانشجویان ودانش آموزان  در سراسر استان پهناور خراسان رضوی ، شمالی وجنوبی  دعوت می کنیم تا با حضور خود وبازدید از این نمایشگاه که در آبان سال جاری صورت می پذیرد ازاین فرصت استفاده بهینه را داشته باشند.

    رئیس انجمن کتابخانه های عمومی نیشابور انتخاب این شهر را به عنوان پایتختی کتاب ایران علاوه برایجاد بستری برای اشاعه تبلیغات کتاب و کتابخوانی در جامعه  بیان داشت: این بسترسازی باعث ترویج کتاب و کتابخوانی خواهد شد و این فرصتی مغتنم برای ماست و بهانه ای برای افزایش سرانه مطالعه در نیشابور است.

    وی عنوان کرد:کشور تاریخی ما ایران اسلامی نیز از قدیم الایام تاکنون با داشتن تمدنی چندهزارساله و مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی جایگاه ویژه ای داشته ودارد.

    نماینده عالی دولت درنیشابور با تأکید بر فراهم کردن بسترلازم و سیاست گذاری و نظارت بر امر کتاب بیان داشت: هیج دولت و ملتی از اینکه فرهنگ کتاب خوانی و درک معارف بیشتر و فهم افزون تر علوم و آشنایی با پیشرفت ها در جامعه اش، توسعه و گسترش کمی و کیفی بیابد لطمه نمی بیند بلکه بی تردید نفع آن، متوجه جامعه خواهد بود.

    سرپرست معاونت استانداری وفرمانداری ویژه  نیشابور تصریح  کرد: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد وکتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی وتاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت