به مناسبت آخرین روز هفته دفاع مقدس ؛

نمایشگاه عکس و شعر مقاومت در خوسف برگزار شد

عصر نمایشگاه- به مناسبت آخرین روز هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و شعر مقاومت با همکاری سازمان بسیج هنرمندان خراسان جنوبی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ادبی ناقوس، شهرداری و شورای شهر خوسف برگزار شد.

نمایشگاه عکس و شعر مقاومت در خوسف برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی، در نشست شعر مقاومت شهرستان خوسف ، افزود: یکی از آفت ها و آسیب هایی که در شعر دفاع مقدس وجود داشت این بود، بعضی ها فکر می کردند تنها کسانی که در زمان جنگ حضور داشته اند و جنگ را احساس می کنند، می توانند شعر بگویند.
    پیام یوسفی هدف از پرداختن به شعر دفاع مقدس و ادبیات مقاومت و پایداری را جهان شمولی شدن، فراگیری و تسری آن به تمام آحاد و اقشار جامعه عنوان کرد.
    وی گفت: نوجوانان و جوانان قلمهای خوبی در شعر دفاع مقدس برداشته اند و نشست های شعر مقاومت و دفاع مقدس با حضور آنها بسیار با شکوه برگزار می شود.
    مسئول بسیج هنرمندان استان در ارتباط با شعر دفاع مقدس، اظهار کرد: در این سبک شعر مولفه هایی وجود دارد مانند مولفه های مربوط به زمان آغازین، حین و بعد از جنگ که در آن به تشویق، تحریک و تهییج رزمندگان پرداخته شده است.
    یوسفی یکی از مولفه های شعرهای زمان جنگ را همان تهییج مردم به حضور در جنگ دانست و گفت: شعرا در این سبک شعر در متن مردم و همراه با مردم در صحنه های جنگ شعرهای بسیار ارزشمندی را سروده اند.
    وی اظهار کرد: حادثه عاشورا و قیام خونین امام حسین (ع) نقش مهم و پررنگی در شعر دوران جنگ به جا گذاشته و برای الهام گیری شاعران و همچنین برای تلفیق مضامین عاشورایی با مضمون دفاع مقدس نقش مهمی داشت.
    یوسفی افزود: شاعران هشت سال دفاع مقدس سعی داشته اند موجب ترغیب و ایجاد انگیزه بین جانبازان و جوانان شوند و آنها را مشایعیت کنند و همچنین با شعرهای خود به استقبال کاروان ها می رفتند.
    وی یادآور شد: شعرهایی که در بحبوحه جنگ سروده شده است را نمی توان خط بطلان بر آن زد و باید به آنها نگاه ویژه داشت.
    مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی یادآو شد: شعر بعد از دوران جنگ از مولفه های خاص دیگر شعر مقاومت است که شاعران توانستند با نگاه و تمرکز بیشتر بر جزییات و زوایای جنگ، جانبازان اعصاب و روان، آزادی خرمشهر و بمب باران شهرها آنها را مورد بررسی قرار دهند و حس آنها را بین آحاد جامعه منتقل کند.
    وی اضافه کرد: در شعر دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ که هم اکنون در آن حضور داریم، رگه هایی از اعتراض دیده می شود و شاعران سعی براین داشته اند که اعتراض خود را نسبت به دشمن به زبان شعر بیان کنند.
    یوسفی با بیان اینکه شعر و ادبیات دفاع مقدس به روند و رشد ادبیات فارسی کمک می کند، یادآر شد: این اشعار هم از باب ادبی و هم از باب پایداری کمک به تقویت و ارتقای روحیه پایداری در رویارویی با متجاوزان دارد.
    وی اظهار کرد: ضرورت توجه به ادبیات شعر کودک و نوجوان مهم است و باید روحیه پایداری و ایثارگری در میان این قشر نهادینه شود.
    شهر خوسف در 36کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت