برگزاری همایش مرغ سالم همزمان با نمایشگاه دام و طیوراصفهان

عصر نمایشگاه:رییس و دبیر علمی دبیرخانه شیر استان اصفهان گفت: امسال در چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان، همایش مرغ سالم را برگزار خواهیم کرد که در این همایش شاخصه های مرغ سالم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

برگزاری همایش مرغ سالم همزمان با نمایشگاه دام و طیوراصفهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از قدس آنلاین، از اصفهان، پروفسور حسن نیلی احمدآبادی با اشاره به این که اصلاح الگوی تغذیه و افزایش سرانه مصرف شیر، می تواند بسیاری از هزینه های درمانی جامعه را کاهش دهد، اظهار داشت: سالانه 150 هزار میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان کشور از طریق منابع عمومی و توسط مردم هزینه می شود که این آمار بسیار فاجعه بار است. در صورتی که اگر بخشی از این هزینه را در زمینه اصلاح الگوی تغذیه جامعه و فرهنگ سازی صرف کنیم، شاهد کاهش بیماری هایی چون سرطان، بیماری های قلبی-عروقی،  متابولیک و اسکلتی خواهیم بود.

    وی ادامه داد: در ادامه این حرکت، امسال در چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان، همایش مرغ سالم را برگزار خواهیم کرد که در این همایش شاخصه های مرغ سالم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد؛ یکی از این شاخصه ها سایز استاندارد است که متأسفانه مردم اطلاعی از آن ندارند.

    رییس و دبیر علمی دبیرخانه شیر استان اصفهان با اشاره به این که همکاری بسیار خوب نمایشگاه اصفهان در انجام این حرکت های فرهنگ ساز، اثر ملی خواهد داشت، افزود: در دبیرخانه شیر استان تلاش شده است با دعوت از اساتید تغذیه و اساتید بخش بالینی دانشگاه علوم پزشکی، چالش های سوء تغذیه و مصرف کم شیر و لبنیات را بررسی کرده و با دلایل و مستندات علمی، به جامعه هشدار دهیم. همچنین تولید محتواهای فرهنگی برای صدا و سیما، تولید کلیپ، بروشور و برگزاری نشست و جلسات توجیهی در مدارس و مساجد از جمله حرکت هایی است که در راستای اطلاع رسانی این مهم صورت گرفته است.

    نیلی با تأکید بر این که لازم است دانش عمومی جامعه در خصوص اصلاح الگوی تغذیه با همکاری مراکز علمی به خصوص وزارت بهداشت ارتقا یابد، بیان داشت: متأسفانه حتی خانواده هایی که بضاعت مالی خوبی دارند از فقر تغذیه سالم رنج می برند و این امر باید با فرهنگ سازی و هم افزایی سازمان ها و تشکل ها اصلاح شود.

    رییس و دبیر علمی دبیرخانه شیر استان اصفهان با اشاره به رتبه اول اصفهان در تولید شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ اعلام داشت: بخش زیادی از این تولیدات به خارج از استان صادر می شود و صنعت دام و طیور از جمله معدود حوزه هایی است که حتی در شرایط تحریم مازاد تولید داشت. این در حالی است که به نظر می رسد نتوانسته ایم استفاده حداکثری از این مزیت ها داشته باشیم. وی توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی را در برون رفت کشور از شرایط دشوار اقتصادی لازم دانست.

    وی تصریح کرد: مردم نباید تخلف یک برند را به پای همه برندها بنویسند و یا این که محصولات لبنی را به علت گران شدن از تغذیه روزانه خود حذف کنند.

    دکتر نیلی با اشاره به اینکه اصلاح سبک زندگی و توجه به اقتصاد مقاومتی اقتضا می کند که به مسأله اصلاح الگوی تغذیه توجهی ویژه صورت گیرد، هم افزایی بین بخشی در این خصوص را خواستار شد.

    گفتنی است همایش مرغ سالم ساعت 9 صبح روز 4 بهمن ماه همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور اصفهان در محل سالن همایش های مرکز نمایشگاه بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت