توسعه سرمایه گذاری صنعت نمایشگاهی آسیا و آهنگ رشد ۵.۶ درصدی

عصر نمایشگاه- سرمایه گذاری های صنعت نمایشگاهی در آسیا با نمودارهای توسعه فضای رویدادهای تجاری و بین المللی به شاخص رشد ۵.۶ درصدی با ۱۹.۷ میلیون متر مربع در سال ۲۰۱۵ رسید.

توسعه سرمایه گذاری صنعت نمایشگاهی آسیا و آهنگ رشد ۵.۶ درصدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ، توسعه صنعت نمایشگاهی، اصطلاحی بسیار پیچیده است که تنها می تواند از طریق مقایسه و دریافت اطلاعات واقعی رویدادهای نمایشگاهی، اثرات اقتصادی، گردش مالی و سرمایه گذاری های گسترده و افزایش حضور مشارکت کنندگان تخصصی بین المللی برای افزایش حجم عرضه و تقاضا و تجارت از مرزهای جهانی بدست آورد.

    باتوجه به آمار منتشر شده جهانی در صنعت نمایشگاهی، آهنگ رشد این صنعت در سال گذشته میلادی که به تازگی منتشر شده است، می تواند به خوبی میزان سرمایه گذاری و هدف گذاری کشورهای آسیایی را نشان دهد، از این رو بنابه این آمار که به صورت کلی رشد تنها فصای خالص واگذار شده در نمایشگاه های آسیا است، عدد 19.7 میلیون متر مربع بسیار قابل توجه بوده و در مقام مقایسه با رویدادهایی که در نظر گرفته می شود، سال های آتی باید در انتظار چرخش جهانی این صنعت در حوزه خدمات و ارایه رویکردهای گردشی در این صنعت نیز باشیم.

    این آمار در مقام مقایسه نشان می دهد که سال 2014 میلادی متراژ مشارکت نمایشگاهی در کشورهای آسیایی 18.64 میلیون متر مربع بوده و بدون شک در سال 2016 میلادی به میزان قابل توجهی رشد خواهد داشت و تنها متراژ های فروخته شده نمایشگاهی در گروه هایی کالایی خاص که در یادداشت بعدی به آن می پردازم، نبوده و به معیار های توسعه این صنعت ارقام و اطلاعات بیشتری اضافه خواهد شد.

    باتوجه به اینکه سرمایه گذاری بسیار گسترده صنعت نمایشگاهی در شرق و جنوب شرق آسیا است، کشورهایی  نظیر فیلیپین، اندونزی و ویتنام بیشترین سهم رشد را از 7.2 درصد تا 7.8 درصد به خود اختصاص داده اند که این بیش از آهنگ رشد 5.6 درصدی در آسیا است.

    باتوجه به تحقیقات صورت گرفته، دورخیز کشور هند برای دست یابی به جایگاهی بالاتر در حال انجام و برنامه ریزی است و این کشور بیشترین سرعت بازار رو به رشد در آسیا را به خود اختصاص داده است، براساس گزارش های منتشر شده، هند رشد بازار خود را در صنعت نمایشگاهی با پرش 7.8 درصدی آغاز کرده است و قطعا تا پایان سال میلادی 2016 و 2017 به جایگاه نخست منطقه آسیا دست پیدا خواهد نمود.

    در ادامه گزارش های جمع بندی شده، باتوجه به کاهش رشد اقتصادی کشور چین، این سرزمین در حوزه صنعت نمایشگاهی رشد قابل توجهی داشته و رکورد 7.1 درصدی را توانسته است بدست آورد که این رشد متوسط در مقایسه با کشورهای نزدیک تر نشان از توسعه زیرساخت های این صنعت در کشور چین خبر می دهد.

    کشورهای این منطقه با در نظر گرفتن توسعه بازار و فروشو توسعه نمایشگاهی، آهنگی کمتر از نرخ میانگین را در سال 2015 تجربه نموده اند، برای مثال می تواند به کره با آهنگ 3.7 درصد، هنگ کنگ با 3.2 درصد، تایوان 2.2 درصد و ژاپن تنها با 1.2 درصد به عنوان چشمگیرترین کشورهای در حال سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها و بازارهای صنعت نمایشگاهی عنوان نمود.

    باتوجه به پیش بینی ها و آمارهای منتشر شده، ظرفیت مراکز نمایشگاهی آسیا به 7.8 میلیون متر مربع در سال 2016 خواهد رسید و با این آمار بیش از 207 محل برگزاری رسمی در قالب سالن های نمایشگاهی در آسیا خواهیم داشت که این آمار در مقایسه با آمار منتشر شده در سال 2004 میلادی به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

    آمار  منتشر شده تنها با تمرکز بر 15 کشور آسیایی که منطبق براستانداردهای جهانی در حال برنامه ریزی برای گسترش بازار و توسعه خدمات جانبی این صنعت هستند حکایت می کند، اما آنچه که مسلم است نقش استاندارد سازی، تطبیق بین المللی و اطلاع رسانی های جهانی و به روز رسانی و هم افزایی برای در اقیانوس آبی صنعت نمایشگاهی می تواند به ملاک عملی خوب در این صنعت تبدیل شود و با بهره برداری از شکل و محتوای ارایه این رویدادها چالش های پیش رو را نادیده گرفت و در انتظار یک حرکت هماهنگ بود.

    سیدرضا قندیلی: سردبیر

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت