دبیر ستاد ویژه فناوری نانو خبر داد

دعوت از ۱۰۰ کشور برای شرکت در نهمین نمایشگاه فناوری نانو

عصر نمایشگاه- دبیر ستاد ویژه فناوری نانو گفت: از ۱۰۰ کشور برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است که تاکنون حضور ۲۷ کشور قطعی شده است.

دعوت از ۱۰۰ کشور برای شرکت در نهمین نمایشگاه فناوری نانو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از دانشجو ، سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه فناوری نانو در نشست خبری نهمین نمایشگاه فناوری نانو که امروز در محل این ستاد برگزار شد، گفت: امسال نهمین جشنواره نانو از چهاردهم تا هفدهم مهر ماه در مرکز نمایشگاه بین المللی برگزار می شود. این جشنواره شامل حضور تمامی فعالین در عرصه توسعه فناوری نانو خواهد بود که از بخش نهادهای ترویجی، دانش آموزی، دانشجویی، انجمن ها و تشکل های علمی، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و تمام نهادهایی که برای نانو خدمات ارائه می کنند، هستند.

    دبیر ستاد ویژه فناوری نانو اضافه کرد: این جشنواره را مجموعه ای از این فعالان در عرصه نانو تشکیل می دهند که بخشی از این جشنواره، نمایشگاه و محصولاتی است که این فعالین به بازار عرضه می کنند.

    وی در خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: افتتاحیه نمایشگاه روز چهاردهم مهرماه ساعت 15:30 با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور؛ مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور و سایر مسئولان برگزار خواهد شد. در افتتاحیه از شرکت های برتر نانو که محصولات نانو را ارائه می دهند و همچنین از مراکز رشد برتر و شرکت های تجهیزات ساز که در مجموع هفت شرکت هستند، تقدیر به عمل می آید.

    سرکار ادامه داد: در ادامه بازدیدی توسط معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه خواهیم داشت. همچنین روز دوم نشستی با حضور سفرای خارجی بیش از 50 کشور خواهیم داشت که این نشست با مشارکت وزارت خارجه برگزار می شود و در آن قابلیت ها و ظرفیت های ایران در زمینه نانو اطلاع رسانی خواهد شد، تا بتوانیم ظرفیت ها و تعاملات خود را ارتقا دهیم. همچنین همکاری های علمی فناوری، تبادل دانشجو، عرضه محصولات نانو به سایر کشورها در این نشست بررسی خواهد شد که برگزاری این نشست برای انجام این فعالیت ها موثر خواهد بود.

    سرکار گفت: این نشست با حضور تخت روانچی، معاون وزارت امور خارجه و ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

    دبیر ستاد ویژه فناوری نانو اضافه کرد: یکسری نشست های تخصصی هم پیش بینی شده که برای بازاریابی، عرضه محصولات کشاورزی، فناوری های نانو، پارک های آموزشی ایمنی بهداشت و مدیریت پسماند خواهد بود. همچنین نشست کنسرسیوم برای محصولات نانو ایجاد می کنیم که محصولات با یک بند مشترک ارائه شود.

    وی در خصوص این نشست کنسرسیوم اضافه کرد: با توجه به اینکه منسوجات با برندهای متفاوت در بازار عرضه می شود، مصرف کننده را گمراه می کند؛ بنابراین تصمیم گرفته شده محصولات نانو با یک برند مشترک وارد بازار شود که صادرات این محصول ساده تر و آسان تر خواهد بود. اگر بتوانیم با یک برند محصولات را صادر کنیم به توسعه صادرات کمک خواهد کرد؛ که در این راستا باید تولیدکنندگان را متقاعد کنیم. این کار با منسوجات آغاز می شود و در صورت موفقیت به دیگر حوزه نیز سرایت خواهد کرد.

    وی گفت: امسال میزبان بیش از 4000 دانشجو و استاد در جشنواره فناوری نانو خواهیم بود که با مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه ها هماهنگی شده که دانشجویان سراسر کشور از نمایشگاه بازدید داشته باشند .حضور دانشجویان به ارتقای روحیه خودباوری آنها کمک خواهد کرد و فعالیت دانشجویان را در این عرصه افزایش خواهد داد.

    دبیر ستاد ویژه فناوری نانو از شرکت سه کشور خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از سه کشور تایوان، کره جنوبی و روسیه در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که از تایوان 5 شرکت، از کره جنوبی 6 شرکت و از روسیه یک شرکت حضور خواهند داشت.

    وی ادامه داد: برای تبدیل شدن این نمایشگاه به یک نمایشگاه بین المللی، مطالعاتی را آغاز کرده‌ایم که ارتباط شرکت های خارجی با مصرف کننده‌های داخلی را ارزیابی کنیم، مزایا و معایب آن را بسنجیم و در صورت امکان این اتفاق خواهد افتاد.

    سرکار در ادامه یادآور شد: در حال حاضر به بیش از 17 کشور جهان صادرات داریم از جمله کره جنوبی، استرالیا، چین، روسیه، ترکیه، پاکستان، عراق و ... ؛ که تلاش ما این است ظرفیت سازی در عرصه صادرات را بیشتر کنیم تا بتوانیم جغرافیای صادرات را افزایش دهیم.

    سرکار اضافه کرد: نانو در دو حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی و مواد و محصولات صنعتی صادرات دارد ؛که امسال نیز در روز فناوری نانو که در نمایشگاه کره جنوبی شرکت کردیم، دو تفاهم نامه برای توسعه همکاری ها امضا شده است. همچنین با کشور چین تفاهم نامه ای با مبلغ 1500 میلیون دلار عقد قرارداد داشتیم که شرکت چینی پیش پرداخت آن را انجام داده و به زودی همکاری ها آغاز خواهد شد.

    وی گفت: کره جنوبی به صورت جدی در حوزه نانو وارد همکاری با ایران شده است و ژاپن نیز پیشنهاداتی در این زمینه به ایران داده است.

    سرکار در پایان خاطرنشان کرد: از 100 کشور برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است که تاکنون حضور 27 کشور قطعی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت