فرماندار اسکو:

نبود نمایشگاه عرضه و نمایش محصولات صنایع تولیدشده از مشکلات هنرمندان اسکویی است

عصر نمایشگاه- فرماندار اسکو، نبود نمایشگاه عرضه و نمایش محصولات صنایع تولیدشده در این شهرستان را از مشکلات هنرمندان اسکویی عنوان و بر ضرورت ایجاد شهرک صنایع‌دستی در این شهرستان تأکید کرد.

نبود نمایشگاه عرضه و نمایش محصولات صنایع تولیدشده از مشکلات هنرمندان اسکویی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از راه دانا ، مرتضی محمد زاده در نشست خبری اولین جشنواره چاپ باتیک  شهرستان اسکو که در کانون فجر این شهرستان برگزار شد، نبود نمایشگاه عرضه و نمایش محصولات صنایع تولیدشده درزمینه صنایع‌دستی را از عمده مشکلات هنرمندان در این زمینه اعلام کرد و اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد شهرک صنایع‌دستی در شهرستان اسکو هستیم تا در کنار حمایت از هنر و صنعت، نسبت به ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان جویای کار اقدام کنیم.

    وی وجود روستای کندوان در شهرستان اسکو را ظرفیت خوبی برای معرفی و فروش محصولات تولیدی منطقه درزمینه صنایع‌دستی عنوان کرد.

    فرماندار شهرستان اسکو، با اشاره به لزوم ارائه محصولات بومی در روستای تاریخی کندوان، گفت: لازم است با جمع‌آوری محصولات چینی از بازار کندوان و جایگزینی محصولات بومی صنایع‌دستی، زمینه را برای فعالیت هنرمندان و بازاریابی در این بخش فراهم کنیم.

    معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده تولیدکنندگان از مزایای رسمی و قانونی صادرات صنایع‌دستی، گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های مهم در صادرات محصولات صنایع‌دستی شهرستان اسکو صادرات چمدانی و غیرقانونی آن به کشورهای آسیای مرکزی  است.

    وی افزود: به‌دلیل عدم اطلاع کافی تولیدکنندگان از مزایای قانونی و رسمی صادرات صنایع‌دستی به کشورهای خارج، شاهد سوءاستفاده دیگر کشورها از محصولات ایرانی با نام کشورهای دیگر شده و این موضوع در معرفی و برند سازی تولیدات داخلی مانع ایجاد می‌کند.

    فرشاد به آفرین، با اشاره به جایگاه باتیک در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اسکو، گفت: تولید روسری کلاقه‌ای در انحصار چند کشور انگشت‌شمار دنیا بشمار رفته و در کشور ایران فقط در اسکو تولید می‌شود و 100 نفر به‌صورت مستقیم در 19 کارگاه فعال و بزرگ از این راه کسب درآمد می‌کنند.

    وی از معاف بودن صادرات صنایع‌دستی از پرداخت مالیات خبر داد و افزود: صادرات صنایع‌دستی به خارج از کشور از پرداخت مالیات معاف بوده و تولیدکنندگانی که از راه‌های قانونی نسبت به صادرات تولیدات صنایع‌دستی خود اقدام کنند، ضمن حمایت از آنها، از تسهیلات بانکی و مزایای رسمی آن برخوردار خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت