در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران ؛

افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع حفظ محیط‌زیست با حضور سفیر فرانسه

عصر نمایشگاه- با همکاری سفارت فرانسه در ایران فیلم مستند ˝فردا˝ به کارگردانی سیریل دیون و ملانی لوران به نمایش درآمد و سپس نمایشگاه عکس یان آرتوس برتران با عنوان ˝شصت راه حل مقابله با تغییرات اقلیمی˝ در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه عکس با موضوع حفظ محیط‌زیست با حضور سفیر فرانسه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین ، با همکاری سفارت فرانسه در ایران یکشبه 11 مهر فیلم مستند "فردا" به کارگردانی سیریل دیون و ملانی لوران با حضور "فرانسوا سنمو" سفیر فرانسه در ایران و "مجید رجبی معمار" مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد و سپس نمایشگاه عکس یان آرتوس برتران با عنوان "شصت راه حل مقابله با تغییرات اقلیمی" در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

    در ابتدای این مراسم "فرانسوا سنمو" سفیر فرانسه در ایران با اشاره به موضوع فیلم "فردا" و اهمیت آن گفت: موضوع فیلم "فردا" از بسیاری جهات اهمیت دارد؛ چراکه درباره خطرات جدی که محیط‌زیست را تهدید می‌کنند، صحبت می‌کند، اما علاوه بر این موضوع، این فیلم پیام امیدوارکننده‌ای نیز در خود دارد.

    وی افزود: دو کارگردان این فیلم به کشورهای بسیاری سفر کردند و درباره این مسئله یعنی خطرات جدی که محیط‌زیست را تهدید می‌کنند، با افراد مختلف صحبت کرده و به دنبال یافتن راه حلی برای این مسئله پیش از ورود دولتمردان و سیاستمداران بودند. در واقع این دو کارگردان در این فیلم بر روی مسئولیت فردی افراد در قبال حفظ محیط‌زیست در جریان زندگی روزمره تاکید می‌کنند.

    سفیر فرانسه در ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی برای حفظ محیط‌زیست گفت: در سطح بین المللی نیز کشورهای جهان از جمله ایران و فرانسه در سال گذشته در کنار یکدیگر جمع شدند تا برای حفظ محیط‌زیست و نجات کره زمین دست به اقدام بزنند.

    "فرانسوا سنمو" با اشاره به افتتاح نمایشگاه عکس یان آرتوس برتران گفت: علاوه بر فیلم "زمین"، پیام نمایشگاه عکس یان آرتوس برتران نیز با عنوان "شصت راه حل مقابله با تغییرات اقلیمی" نیز وظیفه و تلاش تک تک ما در حفظ محیط‌زیست است.

    سفیر فرانسه در ایران در پایان صحبت های خود با ابراز امیدواری برای همکاری بیشتر با خانه هنرمندان ایران گفت: از همکاری با خانه هنرمندان ایران که به درستی خانه همه هنرمندان و انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری است، بسیار خرسندیم، امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با خانه هنرمندان ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.

    پس از نمایش فیلم "فردا"، نمایشگاه عکس یان آرتوس برتران با حضور "فرانسوا سنمو" سفیر فرانسه در ایران و "مجید رجبی معمار" مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت