اردیبهشت سال آینده ؛

نمایشگاه گیاهان دارویی در همدان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مسؤول واحد گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی همدان از برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در اردیبهشت سال آینده در باغ گیاهان دارویی بوعلی خبر داد.

نمایشگاه گیاهان دارویی در همدان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، رمضان کلوندی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با شعار «گیاه درمانی، عزم ایرانی، رویکرد جهانی» در تهران اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این نمایشگاه کمک شایانی داشت و حضور استان‌های مختلف در آن نسبت به سال‌های قبل بسیار چشمگیر و پررنگ بود.

    وی افزود: شرکت‌های مختلفی با عناوین تولید و کشت گیاهان دارویی،‌ بسته‌بندی، ‌روغن‌گیری،‌ تولید مواد آرایشی و بهداشتی، ‌مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی فعال در زمینه گیاهان دارویی و دانش‌آموزانی تحت عنوان جشنواره دانش‌آموزی در نمایشگاه شرکت کرده‌ بودند.

    مسؤول واحد گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در این همایش از نقاط قوت این نمایشگاه بود، این مهم را کار جدیدی دانست که مورد استقبال مردم و اساتید قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه پنج شرکت از همدان در این نمایشگاه حضور داشتند، ادامه داد: محصولات آنها شامل انواع دمنوش‌ها و روغن‌های تولیدی این شرکت‎ها بود.

    کلوندی با بیان اینکه یک شرکت دانش‎بنیان نیز پمادی را برای درمان‌های زخم بستر و دیابتی تولید و برای معرفی و عرضه در نمایشگاه حاضر شده بود؛ گفت: 700 غرفه در نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها و افراد قرار گرفته بود.

    وی گفت: یکی از محاسن این نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های مختلف و ارائه مدارک و گواهی معتبر برای افراد شرکت‌کننده بود که با استقبال مردم روبرو شد.

    مسؤول واحد گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان در ادامه به برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در هفته گذشته در باغ گیاهان دارویی بوعلی سینا اشاره کرد و افزود: متأسفانه برگزاری نمایشگاه با کمبودهایی همراه بود اما می‌خواستیم در فرصت باقیمانده از تابستان کاری حداقلی برای معرفی باغ گیاهان دارویی کرده باشیم.

    وی ظرفیت‌های باغ گیاهان دارویی بوعلی سینا را در کشور بی‌نظیر دانست و گفت: سال‌هاست در مورد این باغ با مسؤولان رایزنی می‌کنیم که بتوانیم اعتباری را برای تکمیل این باغ دریافت کنیم اما هنوز تأمین اعتباری صورت نگرفته است.

    کلوندی تصریح کرد: راه‌اندازی سایت‌های مختلف این باغ می‌تواند زمینه اشتغال و گردشگری مناسبی را برای استان ایجاد کند و حتی معروفیت آن به حد غار علیصدر در کشور برسد و همه این‌ها نیازمند حمایت مسؤولان است.

    وی هدف از برگزاری نمایشگاه با 13 غرفه را تنها معرفی باغ گیاهان دارویی و ظرفیت‌های آن عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای ما همدانی‌ها معرفی بوعلی‌سینا و کتاب‎های او باید یک دغدغه باشد زیرا هر مسافری که به همدان می‌آید تنها برای گرفتن عکس یادگاری و خواندن فاتحه در آرامگاه وی حاضر می‎شود در صورتی که شاید اطلاع کامل و دقیقی از بوعلی نداشته باشد.

    مسؤول واحد گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان افزود: متولیان امر و مسؤولان گردشگری باید در کنار آرامگاه بوعلی باغ گیاهان دارویی بوعلی را نیز به مردم معرفی کنند تا بابی برای شناخت بیشتر حکیم هزاره‌ها باز شود و نام و علم بوعلی از این مهجوریتی که در استان و کشور دارد خارج شود.

    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی در اردیبهشت سال آینده در باغ گیاهان دارویی بوعلی ادامه داد: امیدواریم با ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متنوع در باغ گیاهان دارویی بتوانیم به معرفی و عرضه محصولات گونه‌های مختلف گیاهی کشت شده در این باغ کمکی کنیم و در درآمدزایی و ایجاد اشتغال استان قدمی برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت