رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان :

معرفی کشاورزی دقیق در پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی

عصر نمایشگاه- رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی در تاریخ ۱۲ تا ۱۵ آبان ماه، اظهار کرد: موضوع کشاورزی دقیق که از مطرح شدن آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیش از سه دهه می گذرد، از موضوعات مغفول در کشاورزی داخلی است.

معرفی کشاورزی دقیق در پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مهدی تقی پور افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همچون سال های گذشته به همکاری با شرکت نمایشگاه های اصفهان در برگزاری نمایشگاه صنعت کشاورزی ادامه می دهد و در پانزدهمین دوره این نمایشگاه تلاش دارد با برگزاری همایش های تخصصی در موضوع کشاورزی دقیق، این مقوله را برای بهره برداران و کارشناسان این بخش اطلاع رسانی کند. 

    وی تأکید کرد: امروز دنیا از کشاورزی مکانیزه به سمت اتوماسیون در حرکت است در حالی که در ایران هنوز درگیر نوسازی ناوگان مکانیزاسیون خود هستیم. 

    به گفته وی هر نقطه از زمین زراعی از نظر نیاز آب، کیفیت خاک، نیاز سم و نهاده و سایر ویژگی ها مختصات و شرایط خاص خود را دارد و در کشاورزی دقیق، کلیه این اطلاعات و ویژگی ها به ماشین آلات مجهز به تجهیزات و سنسورهای مربوطه داده می شود تا ماشین آلات در هر نقطه با در نظر گرفتن این ویژگی ها عمل کنند.

    وی با تأکید بر اهمیت حرکت به سمت کشاورزی دقیق گفت: در ایران بخشی از زیرساخت های این نوع کشاورزی از قبیل فناوری های GIS و GPS فراهم است و کارشناسان ایرانی دانش تولید ماشین آلات مورد نیاز را دارا هستند. 

    تقی پور تصریح کرد: با ارایه تسهیلات اعتباری به شرکت های دانش بنیان می توان کارشناسان را به تولید و راه اندازی ماشین آلات مورد نیاز کشاورزی دقیق و یا مهندسی معکوس نمونه های مشابه در ایران، تشویق و ترغیب کرد.

    رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت نمایشگاه اگرومک خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا رویکرد کشاورزی دقیق را به کشاورزان معرفی کرده و فرصتی فراهم آوریم تا مشارکت کنندگان نیز علاوه بر نگاه اقتصادی و بازرگانی به نمایشگاه، در تقویت نگاه فنی خود نیز تلاش داشته باشند.

    تقی پور اضافه کرد: این سازمان از کلیه رؤسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان های کشور برای شرکت در پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی اصفهان دعوت به عمل آورده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت