با حضور سفیر بلغارستان ؛

جزئیات برگزاری نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در اراک

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران همزمان با پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساختمان در اراک آغاز بکار کرد.

جزئیات برگزاری نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در اراک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، ایسنا،  سفیر بلغارستان در آیین افتتاح این نمایشگاه که عصر روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه های غرب کشور در اراک برگزار شد، گفت: استان مرکزی استان بزرگ و قدرتمند صنعتی ایران به شمار می رود و در حال رایزنی هستیم تا با صنعتگران این استان در زمینه آلومینیوم، فولاد، فلزات و کشاورزی ارتباط برقرار کنیم.

    کریستو پولنداکف به ظرفیت های کشاورزی بلغارستان در زمینه صادرات و واردات با ایران نیز اشاره کرد.

     ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: ارتباط صنعتی با کشور بلغارستان در ابتدای راه است و برای اولین بار زمینه این ارتباط شکل گرفته است.

    معاون هماهنگی منابع انسانی استانداری مرکزی با بیان اینکه مناسبات بازرگانی با این کشور در آینده بیشتر خواهد شد، افزود:این مناسبات در خصوص صنایع نفت، گاز و آلومینیوم شکل خواهد گرفت و تولیدات این صنایع گسترده تر خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه بلغارستان در خصوص صنایع مذکور کشوری مصرف کننده است، گفت: به عنوان نمونه آلومینیوم تولید داخل از طریق بازار ترکیه و با قیمت گرانتر در اختیار بلغارستان قرار می گیرد و این ارتباط نقش بسیار مهمی در حذف واسطه ها دارد.

    افشون ادامه داد: کشور بلغارستان در زمینه تکنولوژی صنایع مذکور پیشرو است و این ارتباط می تواند زمینه ساز تبادل و انتقال تکنولوژی باشد.

    وی تاکید کرد: شرایط پسابرجام فصل جدیدی را فراهم کرد که صنعتگران و فعالان اقتصادی از نقاط مختلف دنیا به این استان سفر کنند.

    براساس این گزارش، حسن مهدی نیا مدیر عامل شرکت لجور نیز اظهار کرد: استان مرکزی پایگاه صنعت کشور است و اراک جوان ترین کلانشهر ایران است.

    وی افزود: برای این شهر برنامه های بسیاری تدارک دیده شده است و در تلاش هستیم این شهر جوان را جلو ببریم.

    مهدی نیا گفت:این نمایشگاه به نسبت گذشته بسیار متفاوت است و تحت عنوان یک نمایشگاه بین المللی برگزار شد که حضور میهمانان غیرایرانی در این نمایشگاه موید این حرف است.

    وی همچنین ضمن اشاره به حضور میهمانانی از روسیه در این نمایشگاه، عنوان کرد: این هیات روسی به منظور مذاکره با شرکت لجور  جهت آشنایی و تولید لودرهای کوچک به استان سفر کرده اند.

    مهدی نیا با بیان اینکه این نمایشگاه به همت حضور جوانان و بهره کیری از خلاقیت به صورتی ویژه برگزار شده است، افزود: دعوت از تولیدکنندگان و مهمانان مطرح کسور در این نمایشگاه از جمله ویژگی های این نمایشگاه بوده است.

    وی تاکید کرد: این نمایشگاه در حقیقت فرصتی برای گردهمایی، رشد فکری و تبادل اطلاعات برای فعالیت های گسترده تر است.

    مهدی نیا ایجاد اشتغال و راه اندازی کارخانه را نوعی عبادت توصیف و بیان کرد: با توجه به تحت فشار بودن کشور از سوی کشورهای متخاصم راه اندازی واحد صنعتی فعالیت شخصی نیست و کمک به چرخه اقتصادی کشور است.

     مهدی عقیلی نسب نیز در اولین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران و پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان و سیستم های گرمایشی و سرمایشی اراک گفت: استان مرکزی قلب صنعت آلومینیوم ایران است و مدت چهار دهه است که به این موضوع افتخار دارد.

    رئیس هیات مدیره شرکت معماران به‌طرح(2A) افزود: در قالب شرکت 2A زحمات بسیاری را متحمل شدیم تا در مدت پنج ماه این نمایشگاه را برگزار کنیم.

    وی حضور سفیر بلغارستان در استان مرکزی را فتح بابی برای تجارتی ماندگار بین ایران و بلغارستان دانست و اظهار کرد: امیدواریم همکاری ها بین این دو کشور ادامه دار و سبب تبادل اطلاعات در حوزه صنعت باشد.

    نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران با حضور 40 شرکت داخلی و خارجی در بخش آلومینیوم در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع آغاز بکار کرد.

    پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، تاسیسات، ماشین آلات و صنایع وابسته نیز در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع با حضور بیش از 80 شرکت کننده گشایش یافت.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت