از سوی جمهوری اسلامی ایران ؛

هشت عنوان کتاب ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی می‌شود

عصر نمایشگاه- هشت عنوان کتاب از سوی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

هشت عنوان کتاب ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، غرفه ملی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سال جاری که از 19 اکتبر (28 مهرماه) آغاز به کار می‌کند، میزبان چندین مراسم رونمایی کتاب خواهد بود.

    در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه، در 19 اکتبر انتشارات شمع و مه از نسخه انگلیسی کتاب اشعار سعید رمضانی با عنوان «first plege to last bearth» رونمایی خواهد کرد. اشعار این کتاب با الهام از نقاشی‌های استاد محمود فرشچیان و با مشارکت «آنشلا ورنر» شاعر آلمانی اوکرانی سروده شده است.

    در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در غرفه ایران با عنوان «روز ادبیات کودک و نوجوان» نام‌گذاری شده است، اثری از فرهاد حسن‌زاده نویسنده ایرانی با حضور  مصطفی رحماندوست، فریدون عموزاده خلیل و رویا مکتبی رونمایی خواهد شد.

    رایزنی فرهنگی ایران در کشور آلمان نیز در سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت که با عنوان «روز ایران» نامگذاری شده از  دو کتاب «باغ بسیار درخت» و «فرهنگ واژگان علوم انسانی» به همراه ترجمه آلمانی دو کتاب «تقاریر نجد» و «تاریخ جدیده تاشکند» رونمایی خواهد کرد.

    کتاب «باغ بسیار درخت» شامل گزیده شعر معاصر فارسی ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان است که توسط علیرضا احرامیان‌پور گردآوری شده است.

    کتاب فرهنگ واژگان علوم انسانی نیز به کوشش منوچهر امیرپور و با بیش از 73 هزار مدخل اصلی و فرعی بود با همکاری انستیتو حافظ و توسط شرکت انتشاراتی باوتس در آلمان منتشر شده است.

    کتاب تقاریر نجد نیز شامل گزارش‌های دولتمردان عثمانی مقارن ظهور محمد بن‌عبدالوهاب و استقرار دولت نخست آل‌سعود در نجد و حجاز است که توسط سیدعلی موجانی و امیررضا عقیقی بخشایشی گردآوری شده و  در انتشارات کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران منتشر شده است.

    در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نیز غرفه ملی ایران میزبان نشست رونمایی از کتاب «نام آوران ایران زمین» خواهد بود که از سوی انتشارات عصر گویش برگزار می‌شود. در این کتاب که توسط احمد لرستانی گردآوری شده است بیش از 1200 نام آور معاصر و پیشکسوت ایرانی در عرصه های علم، ادب، فرهنگ، پزشکی، مهندسی، هنر، ورزش و … معرفی شده‌اند.

    همچنین مراسم رونمایی دیگری به همت انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در این روز برگزار خواهد شد که طی آن از دائره المعارف آثار معماری اسلامی ایرانی با حضور مولف و چند نفر از کارشناسان رونمایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت