رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد

گشایش نمایشگاه چین زیبا در کتابخانه ملی ایران

عصر نمایشگاه- جیان گوئو با بیان این نکته که «شی جین پینگ»، رییس جمهور چین دیدارهای رسمی خود در سال جدید میلادی را از جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، اظهار داشت: این امر نشان از اهمیت چین به روابط خود با ایران و توسعه آن از پنجره راهبردی دارد و اطمینان دارم که سفر رییس جمهوری چین به ایران به ارتقای دوستی و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف یاری خواهد کرد.

گشایش نمایشگاه چین زیبا در کتابخانه ملی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ،آیین گشایش نمایشگاه عکس چین زیبا، صبح جمعه، دوم بهمن در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

    نمایشگاه عکس چین زیبا، در راستای سفر اخیر رییس جمهور خلق چین و هیئت همراه به ایران برگزار شد. در این مراسم جیانگ جیان گوئو رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در قالب هیئتی فرهنگی با همراهی سید رضا صالحی امیری، مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، نمایشگاه را افتتاح کرد.

    گفتنی است ؛در ابتدای این مراسم صالحی امیری، مشاور رییس جمهور کشورمان ضمن خیرمقدم به جیان گوئو و همراهان، به مرور روابط دوستانه و اشتراکات فرهنگی میان دو کشور پرداخت.

    صالحی امیری با بیان این که هر دو کشور ایران و چین از تمدن های کهن بشری هستند و هویت و قدمتی به درازای تاریخ دارند، اظهار داشت: « سختکوشی، تلاش و کوشش در هر دو فرهنگ ایران و چین یک ارزش والا قلمداد می شود و صلح جویی، سازگاری و تعامل ویژگی بارز فرهنگ ایرانی و چینی است.»

    رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تاریخچه آغاز روابط دوستانه ایران و چین را بر اساس اسناد تاریخی مربوط به بیش از دو هزار سال پیش در دوره حکومت اشکانیان در ایران و دودمان «هان» در چین دانست و گفت: «از ابتدای انقلاب اسلامی روابط ما با چین در سطح مطلوبی بوده و در نقاط عطف تاریخی و تنگناهای پیش روی کشورمان، از جنگ تحمیلی تا تحریم های ظالمانه علیه کشورمان همواره ملت و دولت چین در کنار ما بوده اند.

    صالحی امیری کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران را در طول برگزاری این نمایشگاه جاده ابریشم فرهنگی خواند و اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه فتح بابی برای ارتقای سطح فرهنگی و تعاملات و همکاری های گسترده در عرصه فرهنگ میان دو کشور باشد.

    جیانگ جیان گوئو رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین هم ضمن ادای احترام به حاضرین در نشست خبری و ابراز خشنودی از حضور در ایران، چین و جمهوری اسلامی ایران را کشورهایی با دوستی دو طرفه و بسیار عمیق و دیرینه دانست.

    جیان گوئو با بیان این نکته که «شی جین پینگ»، رییس جمهور چین دیدارهای رسمی خود در سال جدید میلادی را از جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، اظهار داشت: «این امر نشان از اهمیت چین به روابط خود با ایران و توسعه آن از پنجره راهبردی دارد. اطمینان دارم که سفر رییس جمهوری چین به ایران به ارتقای دوستی و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف یاری خواهد کرد.»

    وی همچنین با توضیح این نکته که نمایشگاه چین زیبا شامل بیش از 70 عکس در موضوعات «برکات طبیعی»، «سازگاری انسان و طبیعت» و «میراث جهانی در چین» است افزود: ما صادقانه از دوستان کشورهای مختلف جهان که به چین سفر می کنند، استقبال می کنیم تا شخصا زیبایی و هماهنگی این سرزمین را ببینند، جذابیت ویژه فرهنگی آن را از نزدیک لمس کنند و دوستی و صداقت مردم چین را احساس کنند.»

    پس از ایراد این سخنان در حضور خبرنگاران ایرانی و چینی، طرفین خود را برای افتتاح نمایشگاه مهیا کردند. رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رسما نمایشگاه را افتتاح کرده و پس از آن جیانگ جیان گوئو شخصا در خصوص تصاویر موجود به صالحی امیری توضیحاتی ارائه داد و بر اساس تصاویر، به تشریح فرهنگ، طبیعت و آثار باستانی چین پرداخت.

    در این مراسم علاوه بر رسانه های داخلی و چینی، همسر سفیر چین به همراه تعدادی از رایزنان فرهنگی و نخبگان چینی نیز حضور داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت