رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری :

جشنواره 'جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان' در شهرستان ری برگزار می شود

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: این اداره جشنواره «جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان»، همایش بزرگ تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان و برپایی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های شهرستان ری را در دستور کار دارد.

جشنواره 'جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان' در شهرستان ری برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، سید محمد موسوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت جشنواره «جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان» گفت: این امکان برای چندین شهر محدود در کشور از جمله شهرری فراهم شده است.
    وی یادآور شد: رسمیت بخشیدن به ترویج کتابخوانی یک فعالیت مهم است و همه دستگاه ها باید در این امر مهم مشارکت کنند و خبرنگاران نیز در این میان نقش مهمی دارند.
    وی ادامه داد: ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات با هدف پیگیری مسائل و مشکلات صنفی خبرنگاران و حمایت از انجمن های فرهنگی هنری نیز از برنامه های آینده این اداره خواهد بود.
    موسوی به برگزاری همایش های علمی و بزرگداشت استاد مرحوم سید محمد کاظم عصار در شهرستان ری اشاره کرد و بیان کرد: تجلیل از خالقان 10 اثر مکتوب در قالب کتاب، نشریه، پایگاه خبری و خبرگزاری با «موضوع اقتصاد مقاومتی» از دیگر برنامه های این اداره است.
    وی جشنواره روستاهای دوستار کتاب را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: در این جشنواره، روستاها می توانند برنامه ها و فعالیت های خود را در حوزه ترویج کتابخوانی اعلام می کنند و پس از داوری، روستای برگزیده انتخاب می شود.
    موسوی خاطر نشان کرد: سال گذشته شهرستان ری نامزد پایتخت کتاب ایران بود و امیدوارم با حمایت اهالی فرهنگ و رسانه، این اتقاق مبارک برای شهرستان ری رقم بخورد.
    وی در خصوص مهمترین فعالیت های فرهنگی این اداره در نیمه اول سال جاری نیز گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم شهرستان ری با تجلیل از خادمان قرآنی در خاور شهر، برپایی نمایشگاه پوستر «هنر مقاومت» در ری، همایش خوشنویسان شهرستان ری، همایش «هزاره حضور حکیم ناصر خسرو قبادیانی در ری» و انتشار مجموعه شعر «ما راست قامتیم» اثر آقای عبدالمجید فرایی از اهم امور فرهنگی انجام شده است.
    وی با اشاره به کارهای عمرانی صورت گرفته در این دوره عنوان داشت: بهره برداری از کتابخانه مسجد روستای ابراهیم آباد در شهرستان ری و بازسازی مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی ری از کارهای مهم عمرانی اداره فرهنگ شهرستان ری است.
    موسوی با بیان اینکه شهرری میزبان 20 نمایش از جشنواره تئاتر استان تهران بود، خاطر نشان کرد: در این مدت چندین نمایش در شهرری به اجرا در آمد و همچنین درخشش هنرمندان شهرری در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران را شاهد بودیم.
    وی با بیان اینکه دومین هفته فیلم و عکس شهرستان ری به همت انجمن سینمای جوان دفتر شهرری از 27 تا 29 شهریور ماه در شهرستان ری برگزار شد، افزود: دوره های تابستانی انجمن سینمای جوانان شهرری، نخستین جشنواره فیلم کوتاه 'آسمان' و دوره آموزش فیلمسازی در شهرستان ری در نیمه نخست سال جاری در سطح شهرستان برگزار شد.
    موسوی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت اداره ارشاد اسلامی شهرری، بیان داشت: اجرای برنامه های اوقات فراغت در کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان، برگزاری حلقه های معرفت در کانونهای مساجد شهرستان ری و از جمله مهمترین فعالیت های این اداره است.
    در این جلسه خبرنگاران شهرستان ری به مشکلات و مسائل صنفی اشاره کرده و خواستار ایجاد تشکل و انجمن منسجم برای رسانه های شهرستان ری شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت