معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات :

برگزاری نمایشگاه گلهای داوودی در تهران و محلات

عصر نمایشگاه- معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات گفت: نمایشگاه گلهای داوودی در هفته پایانی مهرماه در تهران و محلات برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه گلهای داوودی در تهران و محلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدرضا شفیعی افزود: نمایشگاه گلهای داوودی تهران از 25 مهر ماه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد و در آیین گشایش رسمی آن برخی مقامات کشوری و هیات دولت حضور می یابند.
    وی بیان کرد: نمایشگاهای گلهای داوودی محلات نیزهمزمان با نمایشگاه تهران پذیرای علاقه مندان است اما یکم آبان ماه با حضور مسئولان کشوری گشایش رسمی خواهد داشت.
    وی اظهارکرد: برای نخستین بار نمایشگاه گلهای داوودی در تهران در باغ ملی گیاه شناسی ایران در وسعت 5000 متر مربع با 600 رقم گل داوودی برپا می شود.
    وی بیان کرد: این نمایشگاه بر اساس انعقاد تفاهم نامه همکاری که در اواخر سال گذشته بین پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی با موسسه تحقیقات جنگل ها و منابع طبیعی کشور منعقد شد، دایر می شود.
    وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه نمایشگاه گونه های اصلاحی گل های داوودی و دستاوردهای علمی پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محل باغ گیاه شناسی ملی ایران در معرض دید عموم گذاشته می شود.
    شفیعی هدف از برپایی نمایشگاه گلهای داوودی در تهران را گسترش آثار مثبت در تجاری سازی ارقام جدید، تولید انبوه و صادرات عنوان کرد.
    معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی افزود: امسال برای پانزدهمین سال متوالی جشنواره گل های داوودی در محلات بر پا می شودو در هماهنگی با شهرداری محلات رقم های اصلاح شده گل داوودی در اختیار این نهاد قرار گرفته و در زمینی به مساحت 1000 متر مربع در ضلع جنوبی بوستان جنگی سردار جنگل کاشته شده است.
    شفیعی از ثبت ملی 49 رقم گل داوودی اصلاح شده نیز خبر داد و افزود: 300 رقم گل داوودی نیز کارهای فنی ثبت ملی را سپری کرده که برای ثبت نهایی آن ها به هفت میلیارد ریال اعتبارنیاز است.
    وی گفت: نمایشگاه های گلهای داوودی تا رسیدن دمای هوا به زیر صفر درجه برپا خواهد بود.
    شفیعی افزود: برگزاری جشنواره های ملی گل های داوودی ظرفیتی برای تجاری سازی تحقیقات علمی در این رشته و معرفی دستاوردهای جدید در تولید و پرورش گیاهان زینتی است.
    پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت