معاون پژوهشی آموزشی پژوهشکده گیاهان دارویی جهادکشاورزی :

اعلام آمادگی ۱۰۰ سرمایه گذار در بازدید از نمایشگاه گیاهان دارویی

عصر نمایشگاه- معاون پژوهشی آموزشی پژوهشکده گیاهان دارویی جهادکشاورزی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه گیاهان دارویی گفت: ۱۰۰ نفر از بازدیدکنندگان این نمایشگاه برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ۱۰۰ سرمایه گذار در بازدید از نمایشگاه گیاهان دارویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رضا حاجی آقایی در جلسه 93 اعضا شورا ستاد گیاهان دارویی، دربررسی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی افزود: این پژوهشکده درنمایشگاه امسال دربخش هربراتوم (نمایش گیاهان زنده) 10هزاربوته نشا و نهال گیاهان دارویی در15 نوع و جنس مختلف ارائه کرد.
    وی بیان کرد: پنج هزارنفر از بخش هربراتوم سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی بازدید کردند.
    وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی کشت بافت، کاشت، داشت و برداشت، اهداف این بخش از نمایشگاه را معرفی گیاهان دارویی برای عموم مردم؛ فرهنگ سازی و تشویق مردم در حوزه گیاهان دارویی؛ آموزش کاشت، داشت، برداشت و نگهداری از گیاهان و همچنین جذب سرمایه گذار برای ورود به عرصه گیاهان دارویی عنوان کرد.

    ظرفیت های گیاهان دارویی کشور نیاز به بارور شدن دارد
    دبیر تاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جلسه بیان کرد: در کشور ما ظرفیت ها و استعدادهایی دارد که بارور نشده اند.
    محمدحسن عصاره،گفت: این رویداد به عنوان یک مانور بزرگ فرهنگی، علمی، اقتصادی، تجاری قلمداد می شود،این ستاد اعتقاد دارد در کشور ما ظرفیت ها و استعدادهایی دارد که بارور نشده اند.
    وی با اشاره ظرفیت های موجود در کشور بیان کرد: در صورتی که مواد اولیه بی نظیر با دانش همراه باشد، ارزش افزودهه فوق العاده ای را خواهد داشت.
    دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در راستای ظرفیت های کشور بیان کرد:سیستان و بلوچستان از جمله مناطق مستعد در زمینه برخی گیاهان دارویی خاص است و باید متناسب با آن منطقه نسخه خاصی برای توسعه گیاهان دارویی تدوین شده و به قطب دیگری در این عرصه تبدیل شود.
    عصاره همچنین به زوایا و بخش های مختلف سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی پرداخت و دستاوردهای آن را مورد بررسی قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت