معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان:

نمایشگاه پژوهش و فناوری در کردستان برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان گفت: در هفته پژوهش نمایشگاه پژوهش و فناوری در استان برپا می‌شود.

نمایشگاه پژوهش و فناوری در کردستان برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، حسین فیروزی در نخستین جلسه ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم استان که با هدف معرفی پژوهش‌های بومی و توسعه پژوهش‌های بومی استان انجام می‌گیرد، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در استان است.

    وی افزود: برگزاری جلسات و همایش‌ها در حوزه پژوهش و فناوری و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز می‌تواند در معرفی پژوهش‌های بومی استان موثر باشد.

    وی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش و فناوری علاوه بر برگزاری نمایشگاه پژوهش برنامه‌های دیگری در استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تجلیل از برگزیدگان استان با معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش از اقداماتی است که در این هفته انجام می‌گیرد.

    معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کردستان توجه به دو نکته را ضروری خواند و بیان کرد: نیازسنجی پژوهش‌های مورد نیاز استان که باید سیستم مشخصی توسط این ستاد برای آن تعریف شود و همچنین توجه به تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری در استان نیز حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

    فیروزی بیان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری هر قدمی که برداشته می‌شود باید متناسب با توسعه و پیشرفت استان باشد و جامعه باید نسبت به پژوهش و فناوری حساس شوند و این مهم نیازمند همکاری رسانه‌های جمعی استان است.

    وی حساس‌سازی مدیران استان نسبت به پژوهش و فناوری را امری ضروری دانست و گفت: در حوزه پژوهش و فناوری و فن‌بازار باید دستاوردهای این حوزه مورد توجه قرار گیرد و پژوهش‌ها در عمل مورد استفاده قرار گیرند و کاربردی شوند تا سیستم اداری نیز ارتقا پیدا کند.

    وی تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری را گام ارزشمندی برای برنامه‌ریزی برنامه‌های این حوزه خواند و گفت: برای برنامه‌ریزی درست و مناسب ایام هفته پژوهش در استان کردستان شورای سیاستگذاری تشکیل شده که شامل اعضای همین ستاد است و باید این شورا دبیر نمایشگاه پژوهش و فناوری، دبیر کمیته اجرایی و مسئول دبیرخانه و همچنین مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات را تعیین کنند.

    معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کردستان به برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره نیز یکی از برنامه‌های هفته پژوهش استان است که باید اطلاع‌رسانی لازم برای ایجاد تعاملات بین بخشی برای آن انجام گیرد.

    فیروزی برگزاری جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری را نیز از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: علاوه بر این موارد توجه به پژوهش‌های دانش‌آموزی و توسعه اقدامات پژوهشی در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و از دانش‌آموزان پژوهشگر استان تجلیل به عمل آید.

    وی همکاری همه اعضای ستاد و ارائه پیشنهاد و راهکارهای لازم برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش را خواستار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت