رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان :

معرفی کشاورزی دقیق در پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی

عصر نمایشگاه- رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی در تاریخ ۱۲ تا ۱۵ آبان ماه، افزود: موضوع کشاورزی دقیق که از مطرح شدن آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیش از سه دهه می‌گذرد، از موضوعات مغفول در کشاورزی داخلی است.

معرفی کشاورزی دقیق در پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، مهدی تقی پور اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همچون سال‌های گذشته به همکاری با شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در برگزاری نمایشگاه صنعت کشاورزی ادامه می‌دهد و در پانزدهمین دوره این نمایشگاه تلاش دارد با برگزاری همایش‌های تخصصی در موضوع کشاورزی دقیق، این مقوله را برای بهره برداران و کارشناسان این بخش اطلاع رسانی کند.

    وی تأکید کرد: امروز دنیا از کشاورزی مکانیزه به سمت اتوماسیون در حرکت است در حالی که در ایران هنوز درگیر نوسازی ناوگان مکانیزاسیون خود هستیم.

    رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: هر نقطه از زمین زراعی از نظر نیاز آب، کیفیت خاک، نیاز سم و نهاده و سایر ویژگی‌ها مختصات و شرایط خاص خود را دارد و در کشاورزی دقیق، کلیه این اطلاعات و ویژگی‌ها به ماشین آلات مجهز به تجهیزات و سنسورهای مربوطه داده می‌شود تا ماشین آلات در هر نقطه با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها عمل کنند.

    تقی پور با تأکید بر اهمیت حرکت به سمت کشاورزی دقیق گفت: در ایران بخشی از زیرساخت‌های این نوع کشاورزی از قبیل فناوری‌های GIS و GPS فراهم است و کارشناسان ایرانی دانش تولید ماشین آلات مورد نیاز را دارا هستند.

    وی تصریح کرد: با ارایه تسهیلات اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان می‌توان کارشناسان را به تولید و راه‌اندازی ماشین آلات مورد نیاز کشاورزی دقیق و یا مهندسی معکوس نمونه‌های مشابه در ایران، تشویق و ترغیب کرد.

    رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت نمایشگاه اگرومک خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا رویکرد کشاورزی دقیق را به کشاورزان معرفی کرده و فرصتی فراهم آوریم تا مشارکت کنندگان نیز علاوه بر نگاه اقتصادی و بازرگانی به نمایشگاه، در تقویت نگاه فنی خود نیز تلاش داشته باشند.

    تقی پور اضافه کرد: این سازمان از کلیه رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان‌های کشور برای شرکت در پانزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی اصفهان دعوت به عمل آورده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت