از امروز تا یک ماه برگزار می‌شود

نمایش ۶۰۰ گل داودی در باغ ملی گیاه‌شناسی

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه گل‌های داودی در باغ ملی گیاهشناسی با نمایش ۶۰۰ گل داودی اصلاح شده برگزار می شود.

نمایش ۶۰۰ گل داودی در باغ ملی گیاه‌شناسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، دراین نمایشگاه که از امروز 25 مهرماه به مدت یک ماه در باغ ملی گیاه شناسی برپای می شود، 600 نوع گل داودی جدید اصلاح شده پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی (محلات)، با رنگ و شکل و اندازه‌های مختلف در معرض نمایش گذاشته می‌شود. ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی و توانمندی‌های علمی گل و گیاه کشور، ارائه توانمندی های ایران در پرورش و تولیدگل و گیاه زینتی، بستر سازی برای تجاری سازی یافته‌های تحقیقاتی، ارتقای فرهنگ پرورش، تولید، نگهداری و مصرف گل و گیاهان زینتی برگزار شده است که از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

    در این نمایشگاه  بخشی از دستاوردهای پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در زمنیه پرورش گل و گیاهان زینتی به معرض دید علاقه‌مندان، کارشناسان و دست اندرکاران صنعت گل و گیاه گذاشته می‌شود جنس داودی، با 160 گونه ازخانواده Asteraceae می باشد، گل داودی دگرگشن و هگزاپلوئید می باشد. داودی به طور کلی به سه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    1- داودی شاخه بریده که یک ساقه گل با ارتفاع نسبتا بلند و با استحکام خوب به یک گل ختم می‌شود.

    2- داودی خوشه ای که ساقه گل دهنده با ارتفاع متوسط به چند گل ختم می شود.

    3- داودی باغچه ای ( برخی منابع که دارای ارتفاع کوتاه و تعداد گلهای زیاد می باشد مبنای ژنتیکی بسیاری از محصولات کشاورزی که امروزه نقش بزرگی در خوراک جمعیت جهان دارد از ذخایر ژنتیکی ایران است.

    منابع ژنتیکی غنی بسیاری از گل های مهم جهان از جمله انواع لاله ها، زنبق، گلایول، رز،نرگس، میخک، سیکلمن، پامچال ،داوودی و ... از این جمله می باشد. شوربختانه در ایران استفاده ناچیزی از این منابع ارزشمند شده است. از سوی دیگر به‌نژادی و معرفی ارقام جدید گل از ضرورت های توسعه صنعت گل و گیاه و افزایش صادرات گل کشور می باشد.

    با توجه به اهمیت گل داودی به عنوان دومین گل پرمصرف دنیاو ایران با هدف معرفی ارقام جدید داودی، طرح تحقیقاتی دورگ گیری(اولین نتایج حاصل از تلاقی دو نژاد گفته می‌شود) 10 رقم اولیه داودی در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی (محلات)طی 10 سال به انجام رسید و با یاری خداوند بزرگ دستاورد آن دستیابی به بیش از 800 نوع و رنگ جدید داودی بود و برای نخستین بار در تاریخ به نژادی کشور، کار ثبت 600 رقم جدید برتر این داوودی ها آغاز گردید و خوشبختانه از سه سال گذشته تجاری سازی آنها آغاز گشته است و این ارقام علاوه بر شهرهای محلات ،مشهد ،اصفهان ...برای نخستین بار در باغ ملی گیاهشناسی ایران به نمایش در می آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت