در میدان نقش جهان اصفهان ؛

نخستین نمایشگاه هنرهای چوبی در اصفهان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه هنرهای چوبی با حضور ' گیونگ هوان گواک ' کنسول سفارت کره جنوبی در ایران روز یکشنبه در میدان نقش جهان اصفهان گشایش یافت.

نخستین نمایشگاه هنرهای چوبی در اصفهان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه مشتمل بر 110 اثر هنری از 63 هنرمند به همت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، حمایت سفارت کره جنوبی در ایران و یک شرکت بازرگانی فعال در بخش خصوصی جنب مسجد شیخ لطف الله واقع در ضلع شرقی میدان تاریخی نقش جهان برپا شد.
    پیکرتراشی، منبت، خاتم کاری، معرق، معرق حجم، معرق منبت، مشبک، خراطی، سوخت و فلزکوبی، سازسازی، منبت معرق، سوخت چوب، قواره بری، گره چینی از جمله سبکهای هنری عرضه شده در این نمایشگاه است.
    گفتنی است ،این نمایشگاه تا 29 مهرماه دایر خواهد بود.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در آئین افتتاح این نمایشگاه به رویکرد این ارگان اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های مشترک با کشورهایی که با ایران قرابت فرهنگی دارند، همواره در دستور کار قرار دارد.
    فریدون الهیاری با اشاره به پیوند عمیق فرهنگی و تاریخی ایران و کره جنوبی ادامه داد: ارتباطات فرهنگی و علمی ما و طرف کره ای همواره گسترده بوده است و دانشگاه اصفهان نیز محور تعاملات علمی میان دو کشور محسوب می شود.
    وی به جایگاه فرهنگ و هنر در اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، قصد دارد رویدادهای بین المللی در این حوزه را افزایش دهد.
    اصفهان و شهر جیپور هندوستان به عنوان دو شهر جهانی صنایع دستی در دنیا شناخته شده اند.
    اعتبارنامه مربوط به انتخاب اصفهان به عنوان «شهر جهانی صنایع دستی»، مهرماه پارسال طی مراسمی از سوی رئیس شورای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه به معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا شد.
    297 رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشورمان وجود دارد که 199 رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
    بر همین اساس هجدهمین نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی چهارم مهرماه امسال با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیسان جهانی صنایع دستی در اصفهان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت