رایزن فرهنگی افغانستان در ایران بیان کرد

تأکید بر لزوم حفظ و احیای آثار خوشنویسی در نمایشگاه خوشنویسی «نوید اعلم»

عصر نمایشگاه- رایزن فرهنگی سفارت افغانستان با اشاره به گسترش استفاده از خطوط کامپیوتری در چاپخانه‌ها و عدم توجه به هنر خوشنویسی گفت: بیم آن می‌رود هنری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد با گسترش خطوط کامپیوتری به فراموشی سپرده شود.

تأکید بر لزوم حفظ و احیای آثار خوشنویسی در نمایشگاه خوشنویسی «نوید اعلم»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، محمد افسر رهبین رایزن فرهنگی افغانستان در ایران در افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی «نوید اعلم» با عنوان «هنرمندی از هرات» که در نگارخانه فرهنگسرای «ابن‌سینا» در تهران برگزار شد، با تأکید بر لزوم حفظ و احیای آثار خوشنویسی به زبان فارسی گفت: برای ترویج و احیای خطاطی و نگاه تازه به آن بهتر است موسسات انتشاراتی به آثار هنرمندان خوشنویس توجه بیشتری کرده تا آثار آنان در مسیر زمان به یادگار باقی بماند و هنر همچنان باقی مانده و ترویج شود.

    رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران خاطرنشان کرد: روزنامه و چاپخانه‌ها به آثار خوشنویسان کمتر بها می‌دهند و بیشتر از برنامه‌های خطوط کامپیوتری استفاده می‌کنند، در حالی که خوشنویسی هنری است که آفرینش آن با دست متفاوت‌تر و با ارزش‌تر از برنامه کامپیوتری است چرا که کتاب‌هایی که چاپ می شوند به شاهکارهای هنر خط و خوشنویسی توجه‌ای ندارد.

    وی با اشاره به تلاش‌های زیاد ایران و افغانستان در اعتلای فرهنگ و هنر خطاطی و خوشنویسی، گفت:کشورهای غربی نمونه‌های فراوانی از آثار هنر خوشنویسی ما دارند اما این مقدار کافی نیست لذا باید زمینه‌ای برای نگاه مجدد به هنر خوشنویسی مهیا شود.

    رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران اظهار داشت: بیم آن می‌رود هنری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد با گسترش خطوط کامپیوتری آثار ارزشمند خوشنویسی به فراموشی سپرده شود.

    رهبین در پایان ضمن تبریک به هنرمند هراتی «نوید اعلم» و شهرداری تهران برای برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: هنر در مکان‌های مختلف باید در معرض دید عموم قرار گیرد ضمن اینکه باید به صورت ویژه به هنر خوشنویسی که شایستگی حفاظت و مراقبت بیشتری نگریسته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت