با ۱۳۱ مشارکت کننده ؛

نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در اصفهان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان (مصالح، معماری و فناوری های نوین) عصر دیروز در اصفهان گشایش یافت.

نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در اصفهان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه در فضایی به مساحت 9 هزار متر مربع شامل چهار سالن افتتاح شد.
    در نمایشگاه صنعت ساختمان، 131 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، البرز، گیلان، فارس، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد و نمایندگی های فروش کشورهای چین، ایتالیا و آلمان حضور دارند.
    مشارکت کنندگان در این نمایشگاه در زمینه تولید محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، سازه های پیش ساخته و مصالح مرتبط با سبک سازی و مقاوم سازی، انواع تجهیزات الکتریک و الکترونیک ساختمان، فناوری های نوین معماری و بهینه سازی مصرف سوخت، نما و پوشش های خارجی ساختمان و سایر گروه های مرتبط علمی- تخصصی و انجمن ها فعالیت دارند.
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در نشست خبری که پیش از افتتاح نمایشگاه برگزار شد، هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی افراد با مصالح ساختمانی بوم آورد، استفاده از مصالح ساختمانی قابل بازیافت و مناسب برای محیط زیست، مصالح سبک که مصرف آب و انرژی را کاهش می دهند و بررسی چالش ها، کاستی ها و نقاط ضعف وقوت در حاشیه نمایشگاه ذکر کرد.
    علی زهتاب تاکید کرد: هدف اصلی ما در سازمان تغییر کاربرد و نگرش به ساختمان از کالای تجاری و سوداگری به کالای مصرفی است.
    وی گفت: در عصر حاضر ساختمان های کشور ما هویت و نقش فرهنگی خود را از دست داده اند.
    زهتاب افزود: استان اصفهان هنوز هویت خود را در دل دوران تاریخی صفویه به دلیل ساخت و سازهای فرهنگی آن زمان جا نهاده و در سال های اخیر ساخت و سازی که بتواند گویای فرهنگ و هویت دوران معاصر به آیندگان باشد، دیده نمی شود.
    وی اظهار کرد: اکنون که در زمان رکود مسکن به سر می بریم می توان با برندسازی در صنعت ساختمان و ایجاد فضاهای هویت بخش، از ساخت و سازهای تجاری و سوداگرانه فاصله بگیریم.
    وی ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی، اصلی است که به آن توجه نشده و باید در آن شخص بهره بردار از ساختمان و دیگرانی که در مجاورت آن ساختمان ساکن هستند، به حقوق هم احترام گذاشته و هیچ یک آزار و اذیت نبینند.
    زهتاب تاکید کرد: به رغم اینکه 30 درصد از سرمایه ملی در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود اما عمر مفید ساختمان ها از 25 تا 35 سال تجاوز نمی کند و این در حالی است که نه تنها در کشورهای پیشرفته حتی در آنهایی که از ما عقب تر هستند، عمر مفید ساختمان ها بیش از 100سال است.
    وی اضافه کرد: دلایل این موضوع کیفیت پایین مصالح مورد استفاده، بی توجهی به استاندارد های ساخت و ساز، رعایت نکردن قوانین که مهمترین آن نبود مجری ذی صلاح است و روی آوردن افراد به تراکم ( خراب کردن ساختمان ها و ساختن طبقات بیشتر برای برگشت بیشتر سرمایه و سود بالاتر) است.
    نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تا 30 مهر در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت