«شکوه ایرانی» به نمایشگاه کتب دانشگاهی رسید

عصر نمایشگاه: کتاب «شکوه ایرانی» در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی عرضه شد

«شکوه ایرانی» به نمایشگاه کتب دانشگاهی رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی  و دانشگاهی، «The Splendour of Iran» کتابی است که در سه جلد به هنر، معماری و بناهای تاریخی ایران پیش و پس از اسلام، می‌پردازد.

    «شکوه ایرانی» با آثار و مقالاتی از  ایران‌شناسان برجسته ایرانی و خارجی با مشارکت انتشارات نگاره ثریا، ازسوی انتشارات Booth-Clibborn انگلستان به زبان انگلیسی منتشر شده است. بناهای تاریخی و هنر در دوره‌های مختلف ایران باستان و ایران پس از اسلام تا دوره معاصر، موسیقی، قنات‌ها، بادگیرها، مساجد، میادین، یخچال‌های کویری، فرش، سفال، سرامیک، کاشی‌ها و... محورهایی است که با تصاویر منحصر‌به فرد در این کتاب نفیس به آنها پرداخته شده است.

    ثریا ایمانی، گردآورنده مقالات کتاب «شکوه ایرانی»  که در نمایشگاه سیزدهم با ارائه این اثر شرکت کرده است، گفت: سال 74 استارت این پروژه زده شد و با انتشارات Booth-Clibborn  که کتاب «شکوه مصر» را منتشر کرده بود، برای انتشار کتابی درباره ایران، قرارداد بستیم. سپس پژوهشگران  برجسته‌ای از جمله آقایان سیروس پرهام، آیدین آغداشلو و...  دعوت  به همکاری شدند تا سرانجام، کار پس از هشت سال به نتیجه رسید.

    وی افزود: بالغ بر 110 ایران‌شناس ایرانی و خارجی روی مباحث مختلف هنر و فرهنگ ایران به‌طور تخصصی کار کردند و مقالات مختلف به زبان انگلیسی و فارسی جمع‌آوری شد. به عنوان نمونه،  بخشی از مبحث ایران قبل از اسلام را آقای شاپور شهبازی کار کرده‌اند که در دانشگاه‌های امریکا همین موضوع را تدریس می‌کنند.

    ایمانی با اشاره به اینکه جلد اول کتاب مربوط به قبل از اسلام و جلد دوم و سوم به بعد از اسلام مربوط می‌شود، اظهار کرد: قیمتی که انتشارات انگلیسی برای این مجموعه سه جلدی تعیین کرده 350 پوند است که معادل یک میلیون و هفتصد هزار تومان می‌شود اما  این مجموعه در سیزدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی با تخفیفی حدود 50 درصد عرضه می‌شود.

    مدیر انتشارات نگاره ثریا با اشاره به مستند بودن مقالات کتاب «شکوه ایرانی» تاکید کرد: از این مجموعه در تمام کتابخانه‌های مرجع دنیا استفاده می‌شود و جامع‌ترین کتاب درباره هنر و معماری ایران است.

    وی درباره ترجمه این اثر به فارسی و زبان‌های دیگر، گفت: ناشر انگلیسی تمایل به ترجمه کتاب دارد و اعلام کرده که امکاناتی را  برای این کار در اختیار ما قرار می‌دهد، اما ترجمه کتاب به فارسی هزینه‌های زیادی دارد و بدون حمایت سرمایه‌گذار، امکان ترجمه آن وجود ندارد.

    انتشارات نگاره ثریا آثار دیگری نیز به سیزدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی آورده است؛ از جمله کتاب «چهره‌های متعدد ایرانی» (Many Faces of Iran) که درباره شهرهای مختلف ایران از a  تا z  توضیح می‌دهد و به‌طور مبسوط به طبیعت و آثار تاریخی این شهرها پرداخته است.

    کتاب «منطق‌الطیر عطار»   نیز که از سوی انتشارات فرانسوی Dine Selders چاپ شده و نفیس‌ترین و کامل‌ترین منطق‌الطیر موجود است، در غرفه این انتشارات عرضه شده است. «زنان در شاهنامه» نوشته جلال خالقی‌مطلق  و «بهشت گمشده» از دیگر  آثار ارائه شده در این نمایشگاه است. کتاب مصور «بهشت گمشده» اثر جرج گرستر، خلبان امریکایی است که پیش از انقلاب اسلامی به ایران آمده و تصاویر هوایی زیبایی از مناطق طبیعی و آثار باستانی ایران تهیه کرده است. این کتاب که شامل 184 صفحه عکس است و انتشارات فیدین انگلستان آن را منتشر کرده، با 15 درصد تخفیف و به قیمت 154  هزار تومان در نمایشگاه ارائه شده است.

    سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی تا چهارم آذرماه در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برپاست. انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان این نمایشگاه را برگزار می‌کند و هم‌اکنون اطلاعات کتاب‌های نمایشگاه در سایت انجمن به نشانی www.anjomannasheran.com موجود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت