قدرت‌نمایی تاسیساتی از «کی‌یف» تا «تهران»

عصر نمایشگاه- صنعت تاسیسات دامنه وسیعی از حوزه‌های صنعتی را دربرمی‌گیرد. از شرکت‌ها و صنایع بزرگی مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و تمامی صنایع پتروشیمی گرفته تا موضوعاتی مانند نساجی و دامداری. همه و همه با موضوع تاسیسات در ارتباط هستند.

قدرت‌نمایی تاسیساتی از «کی‌یف» تا «تهران»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش تجارت ،صنعت ساختمان نیز در ابعاد گسترده به محصولات تاسیساتی (آب و فاضلاب) وابسته است. به همه اینها محصولاتی را اضافه کنید که در واحدهای خانگی و برای عامه مردم تولید می‌شوند. از همین‌رو باید گفت صنعت تاسیسات یکی از شاهراه‌های اصلی ارتقای بهره‌وری مربوط به همه محصولات و تولیدات است تا از این طریق بتواند نیازهای بخش صنعت و معدن کشور را زیرپوشش قرار دهد.

    نمایشگاه تاسیسات گرمایشی و سرمایشی کی‌یف
    مرکز نمایشگاه بین‌المللی کی‌یف میزبانی این رویداد را برعهده دارد. هر سال از 26 تا 29 اردیبهشت نمایشگاه تاسیسات گرمایشی و سرمایشی کی‌یف با عنوان تجاری (Aqua-Therm Kyiv) به عنوان بزرگترین، بهترین و شناخته‌شده‌ترین نمایشگاه تجاری صنایع تاسیسات، گرمایشی، آب، لوله‌کشی، تهویه مطبوع، کولرهای گازی، استخرهای شنا، سونا و صنعت اسپا در اوکراین کلید می‌خورد. این نمایشگاه براساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، از سوی 97درصد از غرفه‌داران، به عنوان یک جایگاه تجاری به صرفه شناخته شده است.

    مشخصات آماری بازدیدکنندگان:

    95درصد بازدیدکنندگان خود را ملزم به حضور در نمایشگاه تاسیسات کی‌یف می‌دانند.
    در میان بازدیدکنندگان این رویداد 27درصد بازدیدکنندگان شامل فروشندگان و توزیع‌کنندگان
    37 درصد شامل شرکت‌های نصب و راه‌اندازی
    22 درصد شامل شرکت‌های طراحی
    26 درصد شامل نمایندگان شرکت‌های صنعتی (تولیدکنندگان صنایع نفتی، تولیدکنندگان مواد غذایی، داروسازی‌ها، نیروگاه‌های برق، ماشین‌سازی‌ها، صنایع متالورژی، کارخانه‌های تجاری و کشاورزی)
    18 درصد شامل شرکت‌های ساختمانی و 9درصد شامل شرکت‌های آب و برق هستند.


    نمایشگاه تاسیسات کی‌یف در چند سالن اصلی برگزار می‌شود:
    سالن صنایع سرمایشی کلایما: صنایع سرمایشی کلایما زنجیره‌ای از چندین شرکت فعال اوکراینی در زمینه فناوری‌ها و روش‌های نوین در زمینه صنایع تهویه مطبوع و سیستم‌های تهویه و خنک‌کننده صنعتی به شمار می‌رود. تجهیزات و فناوری نمایش داده شده در این سالن همگی ماشین‌ها و تجهیزات صادراتی و درجه یکی است که در سراسر اروپا نظیر ندارد. سالن استخر باسین: به طور سنتی، به شرکت‌های ارائه‌دهنده تجهیزات و سیستم‌های استخرهای شنا، سونا، سیستم‌های ماساژ و جکوزی‌ها فضای جداگانه‌ای اختصاص می‌یابد که کمکی بسزایی به جذب بیشتر بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان این صنایع می‌کند. غرفه‌داران سالن استخر، طیف گسترده‌ای از آخرین تجهیزات و فناوری‌های روز در حوزه پارک‌های آبی، استخرهای شنا، سونا و مراکز ماساژ را به نمایش خواهند گذاشت.

    این نمایشگاه جایگاهی ارزشمند و مفید برای شرکت‌های فعال در صنایع ساختمانی و ساخت‌وساز در بخش‌های املاک شخصی، سالن‌های ورزشی عمومی، مراکز توان‌بخشی، مراکز سلامت، هتل‌ها و... به شمار می‌آید. سالن اکو انرگو: سالن اکو انرگو (انرژی‌های پاک) در واقع بخشی تخصصی با محصولات و فناوری‌های روز به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیز استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین در نمایشگاه تاسیسات کی‌یف است. رهبران صنعتی جهان در این سالن به ارائه آخرین تجهیزات خود در زمینه‌های مختلفی چون دیگ‌های بخار، پمپ‌های گرمایی، آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی و سایر تجهیزات صرفه‌جویی کاربردی در بخش انرژی خواهند پرداخت. سالن تخصصی فیلترها و فناوری‌های تصفیه آب: سالن تخصصی صنعت تصفیه آب، عرضه‌کننده فناوری‌های تصفیه آب مانند سیستم‌ها و فناوری‌های تصفیه یونی و فرآیندهای تصفیه غشایی به متخصصان و کارشناسان تصفیه آب است. این بخش فناوری‌هایی همچون فناوری فیلتر کربن‌های فعال برای تصفیه آب، تجهیزات آماده‌سازی آب برای طراحان صنعتی/ روش‌های آماده‌سازی آب، تجهیزات و تامین تجهیزات بویلر را شامل می‌شود.

    نمایشگاه تاسیسات ویتنام
    مرکز همایش و نمایشگاه سایگون (SECC) در هوشی‌مینه هر سال از 9 تا 11 فروردین میزبان نمایشگاه تاسیسات است. این نمایشگاه با عنوان تجاری «HVACR/PS» اگرچه پیشینه‌ای تنها 10 ساله دارد اما بدون شک یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان در این حوزه به شمار می‌آید. نمایشگاه تاسیسات هوشی‌مینه با بیشترین تعداد شرکت‌کننده به عنوان بزرگترین رویداد ویتنامی‌ها در تقویم نمایشگاهی این کشور ثبت شده است. تمرکز اصلی HVACR بر سیستم‌های گرمایشی، تهویه، تهویه مطبوع، تصفیه و فیلتر هوا، سیستم‌های خنک‌کننده، پمپ‌ها، شیرآلات، کمپرسورها و سایر سیستم‌های مرتبط است. این رویداد معتبر جایگاهی ایده‌آل برای تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به منظور عرضه محصولات‌شان، ارتباط با خریداران، تنظیم قرار ملاقات با نمایندگان و توزیع کنندگان، آگاهی دادن از نشان و ایجاد شبکه‌های تجاری در اقتصاد در حال رشد ویتنام به شمار می‌رود. در دوره گذشته (فروردین 95) 620 شرکت و نشان از بیش از 20 کشور در این نمایشگاه غرفه داشتند و بیش از 7 هزار بازدیدکننده تجاری از ابعاد مختلف آن بازدید کردند. مخاطبان برای افزایش سهم خود در یکی از روبه رشدترین و پویاترین بازارهای جهان و دسترسی به فرصت‌های در حال رشد به واسطه طرح‌های توسعه زیرساخت به طور حتم باید این رویداد را مورد بازدید قرار دهند.

    غرفه‌داران این نمایشگاه در چند بخش تقسیم می‌شوند؛ بخش نخست به تاسیسات مربوط می‌شود که شامل لوازم عایق‌کاری و مواد عایق، چسب، آب‌بندی و پوشش، دریچه و صداخفه‌کن، فیلترهای هوا، دمنده‌ها، فن‌ها و تهویه، فیلتراسیون و تصفیه هوا، محصولات تهویه مطبوع، تجهیزات مونتاژ و... است. بخش دوم مربوط به شیرآلات و فناوری فاضلاب است که عملگرها و لوازم جانبی، کمپرسورهای گریز از مرکز، کمپرسورهای صنایع مختلف، پمپ‌های مقاوم به خوردگی، انواع شیرآلات، شلنگ‌ها و لوازم جانبی، تجهیزات و سیستم‌های پمپ، کمپرسورهای رفت‌وبرگشتی، ماشین‌آلات آب‌بندی، شیرآلات خاص، فناوری‌های پایدار آب، تجهیزات تعمیر شیرآلات و... را دربرمی‌گیرد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این رویداد 3روزه گردهمایی مهم متخصصان از سراسر منطقه است و محلی مناسب برای ایجاد ارتباطات کاری و تجارت به شمار می‌آید. مخاطبان در این 3 روز فرصت دارند با حضور در سخنرانی‌ها، دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و مطالعات موردی در زمینه یادگیری و تبادل معلومات برنامه‌ریزی کنند.

    نمایشگاه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مسکو (Aqua-Therm)

    هر سال از 19 تا 22 بهمن در سایت نمایشگاهی Crocus مسکو نمایشگاه بزرگ سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مسکو (Aguol-Theerm) برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تخصصی روسیه در صنعت گرمایش، آب، سیستم‌های مهندسی و لوله‌کشی، تهویه مطبوع، تهویه و تجهیزات برای استخرهای شنا، سونا و چشمه‌های معدنی است و جایگاهی کلیدی ارائه محصولات جدید این صنعت از سوی تولیدکنندگان بین‌المللی و روسی به شمار می‌رود. نمایشگاه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مسکو دروازه ورود به بازارهای تهویه مطبوع و استخر روسیه است. این نمایشگاه شامل محصولات متنوعی مانند سیستم‌های اتوماسیون ساختمان، اتصالات و شیرآلات، گاز، فناوری و حرارت، تجهیزات نصب و راه‌اندازی و لوازم جانبی، ابزار، مواد عایق، تجهیزات اندازه‌گیری، سیستم‌های کنترل و تنظیم، لوله‌ها و خطوط لوله، پمپ‌ها، فناوری‌های بهداشتی، تهویه مطبوع، فناوری آب و فاضلاب، تصفیه آب استخر و تجهیزات است.

    نمایشگاه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مسکو یک رویداد بین‌المللی برای بازار تهویه مطبوع و استخر است. مخاطبان مختلف با 4 هدف اصلی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

    1- ارائه آخرین محصولات این صنعت
    2- ایجاد بازار خرید و فروش جدید
    3- تقویت روابط با مشتریان موجود
    4-‌ به‌دست آوردن اطلاعات درباره آخرین تحولات این صنعت
    محصولات قابل ارائه در این رویداد در چند دسته اصلی قرار می‌گیرد؛ گرمایش و تامین آب، سیستم‌های کنترل اتوماتیک، لوازم حمام، مشعل و دیگ، انرژی و گاز، محیط‌زیست، کیفیت آب و کنترل تجهیزات، لوازم و اتصالات و شیرآلات، فناوری گرمایش، لوله‌ها و خطوط لوله، پمپ، فناوری و تجهیزات بهداشتی، فناوری آب و فاضلاب، تجهیزات کنترل آب و هوا، سیستم‌های تهویه مطبوع، فیلترهای هوا و تصفیه، کمپرسور، پنکه‌های رطوبت، رطوبت‌گیر و... از جمله بخش‌های مهم این نمایشگاه است. بازدیدکنندگان نمایشگاه سیستم‌های گرمایشی مسکو را توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان محصولات تهویه مطبوع و استخر، مدیران و کارشناسان شرکت‌های مهندسی و ساخت‌وساز، ارائه‌دهندگان انرژی، لوازم بهداشتی و گرمایشی، مدیران مراکز، تکنیسین‌های دستگاه‌های خنک‌کننده، گرمایشی، تهویه مطبوع، لوله‌کشی، حمام، استخر، سونا و سردخانه، تولیدکنندگان، تکنیسین ایمنی، متخصصان ارزیابی و صدور گواهینامه، آمایشگران، شرکت‌های تولید و پردازش نفت و گاز و.. تشکیل می‌دهند.

    نمایشگاه تهویه مطبوع و خدمات ساختمانی هند (Acrex)
    در منطقه گریتر نویدا تاجران هر سال فرصتی 3 روزه می‌یابند تا با حضور در مرکز نمایشگاهی هند (IEML) از نمایشگاه تهویه مطبوع و خدمات ساختمانی (Acrex) بازدید کنند. این رویداد علاوه بر تمرکز بر بخش گرمایش و تهویه مطبوع، خدمات مهندسی ساختمانی متنوعی ارائه می‌دهد که شامل آتش‌نشانی و ایمنی، برق و خدمات لوله‌کشی و اتوماسیون ساختمان و صنعت در حال رشد زنجیره سرد نیز می‌شود. این نمایشگاه پس از 16 دوره برگزاری در بنگلور حال به بمبئی بازمی‌گردد. بیش از 25 کشور دنیا ازجمله بلژیک، چین، جمهوری چک، مصر، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، مالزی، عربستان سعودی، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایوان، هلند، امارات، انگلیس، اوکراین و امریکا در این رویداد شرکت می‌کنند. غرفه‌داران نمایشگاه تهویه مطبوع و خدمات ساختمانی هند در بخش‌های چیلرهای پکیجی، چیلرهای سانتریفیوژ، چیلر تراکمی اسکرول، چیلر تراکمی رفت و برگشتی، چیلرهای جذب‌کننده بخار، سیستم‌های یاتاقان مغناطیسی، سیستم‌های هواساز و محصولات توزیع هوا، دستگاه‌های هواساز، دستگاه‌های فن‌کوئل، دریچه هوا، فیلتر هوا، انواع دمپر (برای قطع سیستم‌های تهویه)، دستگاه‌های ساخت کانال‌های خنک‌کننده، عایق، عایق‌های صوتی، سیستم‌های VAV، انواع دمنده‌ها و فن‌ها، هواکش‌ها، کانال‌های پیش‌ساخته، پره‌های خنک‌کننده (چیلد بیم)، سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های تهویه پنجره‌ای، سیستم‌های تهویه دیوار(اسپیلیت)، سیستم‌های تهویه پکیجی، کولرهای پشت‌بام، کولرهای سیار، کولرگازی یا تهویه مطبوع حساس، دستگاه‌های رطوبت گیر، دستگاه‌های رطوبت‌زا، سیستم‌های VRF و... فعالیت می‌کنند. بازدیدکنندگان نمایشگاه تهویه و ساختمان گریتر نویدا را مدیران ساختمان‌های مسکونی و تجاری، فعالان حوزه اتومبیل و هوافضا، راه‌آهن و فرودگاه‌ها، پاویون زنجیره سرد، پاویون خانه‌های هوشمند، مهمانداری، سلامت و درمان، ذخیره سرد و حمل‌ونقل، دفاع، مجتمع‌های خرید، مراکز داده و موسسات، اماکن تولید صنعتی / دارویی و... تشکیل می‌دهند.

    و اما نمایشگاه تاسیسات ایران
    نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات تهران (سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی) بزرگترین گردهمایی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع در کشور است. این رویداد شامل بخش‌های مختلف ازجمله تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع، تجهیزات سردخانه‌ای و برودتی، انواع تجهیزات تاسیساتی، رادیاتور، پمپ، فیلتر، شیرآلات و…، انواع لوله و اتصالات، تجهیزات الکتریکی و سیستم‌های اتوماسیون و درنهایت گروه‌های خدماتی و پیمانکاری است. در آخرین دوره این رویداد حدود 700 مشارکت‌کننده حضور داشتند. از این تعداد 450 شرکت داخلی و 250 شرکت خارجی بودند. از نظر کمی نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع همواره با یک روند رو به رشد همراه بوده ومتراژ آن اکنون از مرز 30 هزار مترمربع نیز عبور کرده است. این رویداد اواخر مهر در شرایطی که تمام فضای برگزاری سایت تهران را زیرپوشش دارد، برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت