با حضور جمعی از هنرمندان ؛

نمایشگاه خوشنویسی در گنجینه بابل گشایش یافت

عصر نمایشگاه- -نمایشگاه خوشنویسی اسرافیل شیرچی با حضور جمعی از هنرمندان در گنجینه بابل گشایش یافت.

نمایشگاه خوشنویسی در گنجینه بابل گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، اسرافیل شیرچی در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: 32 اثر خوشنویسی با مضامین قرآن و اشعار مولانا، حافظ، و همچنین شاعران نوپرداز به خصوص نیما یوشیج در این نمایشگاه نمایش داده شده است.
    این هنرمند برجسته که تاکنون در چندین کشور جهان اثر خوشنویسی خود را به نمایش گذاشه است؛ افزود: تاکنون در کشورهای آمریکا، آلمان، سویس، فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر آثار خوشنویسی ام را به نمایش گذاشته ام.
    وی بیان کرد: برا ی بنده یک افتخار است که در زادگاهم استان مازندران که یک شکلی خودم را مدیون و بدهکار این خطه می دانم آثارم را به نمایش گذاشته ام.
    وی اظهارداشت: علاوه بر نشان دادن ارادت خود به هم استانی ها ، خواستم به ارائه آثارم به جوانان نشان دهم علی رغم گسترش فضای مجازی فرزندان این مرزو بوم باید به دنیای هنرهای سنتی ما هم وصل شوند و این را بدانند که ملت ما می توانند در خلق آثار فاخر در دنیا پیشتاز باشند.
    شیرچی ضمن قدردانی از بنیاد علمی حریری که اقدامات ارزشمندی در زمینه های مختلف علمی انجام داده است ؛ گفت: این بنیاد قرار است در پنجشنبه هفته جاری مراسم نکوداشتی برای بنده در بابل برگزار کند لذا فرصت را غنیمت شمرده و قبل از برگزاری این مراسم، نمایشگاه خوشنویسی و آثار را در معرض دید علاقمندان قرار داده ام.
    وی بیان کرد: بخاطر خدمات ارزشمند بنیاد علمی حریری که به جوانان ارائه می کند عواید فروش نمایشگاه خوشنویسی در گنجینه بابل به این بنیاد ارائه می شود.
    وی افزود: برخی از آثار به نمایش گذاشته شده ارزش ریالی آن به سه میلیارد و 500 میلیون ریال می رسد.
    اسرافیل شیرچی متولد سال 1341 در خراسان محله بابل و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که تاکنون بیش از 60 نمایشگاه انفرادی و یکصد نمایشگاه جمعی و گروهی با هنرمندان طراز اول ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته است.
    مهم ترین ویژگی این استاد خوشنویسی توجه و کار در زمینه خط شکسته نستعلیق و آموزش آن است.
    وی تاکنون آثار خود را در گالری سیحون، گالری سبز، نگارخانه برگ، فرهنگسرای نیاوران، موزه صنعتی کرمان، گالری کویر رفسنجان، دانشگاه پلی تکنیک لوزان، نیوجرسی، دانشگاه کلمبیای نیویورک، دانشگاه هاروارد، دهلی نو، مونیخ، عشق آباد، اوکراین، فرانسه، اتحادیه اروپا، مرکز فرهنگ و هنر دبی به نمایش گذاشته است.
    تعداد بسیاری از آثار خوشنویسی این هنرمند در قالب مجموعه های نفیس به چاپ رسیده اند، آثاری چون سیمای رستم در شاهنامه فردوسی، شهریار شهر غزل، شرح مجموعه گل، تاب شکسته، حلقه عشق، گلبانگ حافظ، آواز شقایق، اسرار ازل (خیام)، تماشاگه راز، پوسترهای نفیس و کارت پستال خط در انواع مختلف است.
    نمایشگاه خوشنویسی استاد اسرافیل شیرچی از امروز به مدت سه روز در گنجینه بابل برای بازدید علاقمندان دائر می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت