با نمایش صدها اثر از هنرمندان کشورهای مختلف ؛

درخشش هنر ایرانی در دهمین نمایشگاه بین المللی هنر مالزی

عصر نمایشگاه- دهمین نمایشگاه بین المللی هنر مالزی با نمایش صدها اثر از هنرمندان کشورهای مختلف از جمله ایران، و با حضور 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

درخشش هنر ایرانی در دهمین نمایشگاه بین المللی هنر مالزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه که از آن به عنوان 'آرت اکسپو' مالزی نیز نام برده می شود، 60 گالری مختلف از 30 کشور بیش از دو هزار اثر شامل نقاشی، مجسمه، عکس و سایر آثار هنری را در معرض دید علاقمندان قرار دادند.
    در این نمایشگاه آثاری از 'مجتبی رستمی' طراح و نقاش ایرانی فارغ التحصیل هنرهای تجسمی در غرفه ای با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور عرضه شده و به نمایش درآمده است.
    این نمایشگاه با حضور 'سیدفیض الدین پوترا' ولیعهد ایالت پرلیس مالزی، رئیس انجمن هنر و فرهنگ مالزی – چین، رئیس شئرای هنر بصری مالزی و رئیس ماترید گشایش یافت.
    'محمد علی سابقی' رایزن فرهنگی ایران در مالزی در سخنانی در حاشیه این نمایشگاه، گفت: مالزی به دلیل رشد اقتصادی که در چند دهه گذشته داشته، در زمینه هنری نیز سرمایه گذاری خوبی کرده و تاکنون 10 دور از این نمایشگاه برگزار شده که هنرمندان ایرانی همواره بخشی از توجه علاقمندان به آثار هنری را در این نمایشگاه به سمت خود معطوف داشته اند.
    وی با معرفی هنر به عنوان بهترین ابزار انتقال فرهنگ و برقراری رابطه با ملت های دیگر، تصریح کرد: در این دور از نمایشگاه بین المللی هنر مالزی، یک هنرمند ایرانی با سبک جدیدی شرکت کرده که آثار وی در ساعات نخستین این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت.
    در این نمایشگاه که تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد، 'مجتبی رستمی' طراح و نقاشی ایرانی نیز به عنوان نماینده ایران، 6 اثر از نقاشی های خود را که در سبک افشانه خلق شده است، به معرض نمایش گذاشته است.
    سبک خاصی نقاشی های این هنرمند ایرانی که افشانه نام دارد و خود خالق این سبک بوده است باعث جذب شمار زیادی از علاقمندان به اثر نقاشی شد.
    مجتبی رستمی طراح و نقاش ایرانی فارغ التحصیل هنرهای تجسمی که از طرف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در این نمایشگاه شرکت کرده است نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آثار من در سبک افشانه است که این سبک ابداع شخصی من بوده و آن را نیز به ثبت رسانده ام.
    وی گفت: که این تکنیک با پاشیدن رنگ روی بوم اتفاق می افتد و هیجان و حرکت رنگ را در اثر می توان مشاهده کرد.
    رستمی که از سال 1386 در این سبک مشغول به فعالیت بوده و در سال 1389 نیز این سبک را به نام خود ثبت کرده است، در ادامه تصریح کرد: مسائل اقتصادی تا حدودی اقتصاد هنر را تحت تاثیر قرار داده و فروش را کاهش داده است، اما در همین شرایط نیز می توان آثار هنری را به فروش رساند و باعث ارزآوری برای کشور شد.
    دارنده مقام نخست تصویرسازی آیات قرآنی در سال 1388، طراح لوگوی صلوات در سال 1389، و نامزد دریافت تندیس موزه هنرهای مقاومت در سال جاری در خصوص نقش هنر در تعامل بین کشورها، گفت: ارتباطات باعث پیشرفت است و در عرصه هنر این تعاملات می تواند باعث رونق هنر شوند.
    نمایشگاه بین المللی هنر مالزی از سال 2007 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 10 دوره این نمایشگاه بین المللی با هدف ترویج فرهنگ و همچنین توسعه اقتصاد هنر برپا شده است.
    برخلاف برخی از نمایشگاه های بین المللی هنری که هزینه ورود قابل توجهی دریافت می کنند، به عنوان مثال هزینه ورودی نمایشگاه هنر سنگاپور 20 دلار و هنگ کنگ بیش از 30 دلار است، اما 'آرت اکسپو' مالزی در 10 دوره از برگزاری این نمایشگاه هزینه ورودی برای بازدید از آثار ارائه شده دریافت نکرده است.
    در این دور از نمایشگاه بین المللی هنر مالزی که به مدت چهار روز در مرکز همایش های و نمایشگاه های سازمان ملی توسعه تجارت مالزی (ماترید) در حال برگزاری است، علاوه بر ایران هنرمندانی از دیگر کشورها از جمله اندونزی، تایلند، فیلپیین، میانمار، ژاپن، سوئیس، سنگاپور، چین و ویتنام نیز حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت