مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب:

صنعت نمایشگاهی فرصتی مناسب برای ترویج زبان فارسی است

عصر نمایشگاه- مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: صنعت نمایشگاهی فرصتی مناسب برای ترویج زبان فارسی در ابعاد مختلف بین المللی است.

صنعت نمایشگاهی فرصتی مناسب برای ترویج زبان فارسی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب ، سید محمد سیدی در همایش زبان و ادبیات فارسی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است ترویج زبان فارسی در سراسر جهان است که باید به عنوان یک اولویت مد نظر قرار بگیرد.
    وی با اشاره به اینکه  باید از فرصت به وجود آمده در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده کرد، افزود: آموزش زبان فارسی بستری مناسب برای ایجاد ارزش افزوده در سطوح مختلف جوامع بین المللی است.

    مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به اینکه ارزش افزوده می تواند در تحصیل علم، ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی باشد، اظهار کرد: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و مسئولان در حوزه های مختلف باید به صورت جدی به روی آن سرمایه گذاری کنند.
    سیدی یادآور شد: بى شک حاصل این سرمایه گذاریها می تواند منجر به بهبود چهره ایران در نزد افکار عمومی و ارتقاى جایگاه استراتژیک ایران در جهان شود.

    وی اظهار کرد: از آموزش زبان فارسی می‌توان به عنوان یک فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان استفاده کرد.
    وی اذعان داشت: نمایشگاه به عنوان یک فعالیت اقتصادی چند حسى و ویترین اقتصادى هر کشور، همواره یکی از جاذبه های سرمایه گذاری و فعالیت برای بازرگانان و صنعتگران بین المللی مى باشد.

    مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به اینکه زبان در کنار جنبه های گرافیکی و بصری مهمترین ابزار کار نمایشگاه است، خاطر نشان کرد:معرفی دقیق و صحیح یک محصول یا خدمت با ابزار زبان می تواند به ایجاد ارزش افزوده اقتصادی کمک کند.
    سیدی یادآور شد: محتواهای آموزشی که برای چنین اهداف اقتصادی تولید می شوند باید محصول مشترک مجموعه های نمایشگاهی و دانشگاهی باشد.
    وی با اشاره به اینکه باید محتواهای آموزشی مناسبی در این خصوص در نظر گرفته شود، تصریح کرد: نمایشگاه، مرکزی است که انبوهی از مخاطبان از کشورهای مختلف جهان با انگیزه های قوی اقتصادی در آن گرد هم مى آیند، انگیزه های ایشان آن قدر قوی هست که حاضرند برای آشنایی با بازار هدف، کارکنان خود را به فراگیری زبان کشور مقصد موظف کنند و برای این کار حتى هزینه های قابل توجه بپردازند.

    مدیر عامل نمایشگاه شهر آفتاب اظهار کرد: اگر در کنار هر نمایشگاه مکانی برای عرضه تألیفات آموزش زبان فارسی با اهداف اقتصادی فراهم گردد به سادگی می‌توان فرصت‌های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان ایجاد کرد و درآمد قابل توجهی از این امر کسب کرد.

    سیدی با اشاره به اینکه باید انگیزه های اقتصادی آموزش زبان مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: تجربه سالها کار در مدیریت نمایشگاههای بین المللی نشان می دهد که زبان مهمترین ابزار کار و رسانه در اقتصاد نمایشگاهی است و منافع حاصل از فعالیت در این زمینه می تواند انگیزه بسیار خوبی برای مدرسان و فراگیران زبان فارسی باشد.

    وی یادآور شد: اگر فعالان عرصه زبان آموزی یعنی مدرسان زبان و فراگیران زبان از وجود چنین فرصتهای اقتصادی مطلع باشند، بی شک انگیزه مناسبی ایجاد می شود که می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت