مدیر عامل شرکت مترو تهران بیان کرد

ساخت ایستگاه مترو شهر آفتاب در مراحل پایانی

عصر نمایشگاه- عملیات نصب ستون و تیرهای فولادی مرکزی ساختمان و سالن بلیت‌فروشی ایستگاه مترو شهر آفتاب پایان یافت.

ساخت ایستگاه مترو شهر آفتاب در مراحل پایانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از موج ، ایستگاه مترو شهر آفتاب در مجاورت حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) واقع شده و شاهراه ارتباطی به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب محسوب می‌شود.

    همچنین با همت شبانه روزی تلاشگران این پروژه یکی از قسمت‌های اصلی پروژه که عملیات نصب ستون و تیرهای فولادی مرکزی ساختمان و سالن بلیت‌فروشی ایستگاه است به پایان رسید؛ تنها در این قسمت از کار افزون بر 350 تن ورق فولادی در ستون و 150 تن در تیرها و 100 تن ملحقات فولادی به کار رفته است.

    طول مسیر در فاز اول بهره‌برداری 4 کیلومتر است که حدود یک و نیم کیلومتر آن به روش تونل اتریشی و حدود دو نیم کیلومتر نیز به روش Cut and Cover انجام شده است.

    عرض سکوی این ایستگاه به دلیل پیش‌بینی احتمال ازدحام جمعیت در ایام خاص سال برای بازدید از نمایشگاه، حدود 16 متر طراحی و ساخته شده است.

    فاز نخست پروژه خط مترو تهران- فرودگاه امام خمینی (ره) – پرند به طول 4 کیلومتر از ایستگاه مترو شاهد در خط یک مترو انشعاب و در ایستگاه مترو آفتاب پایان می‌پذیرد.

    صد درصد بودجه پروژه 52 کیلومتری خط مترو تهران- فرودگاه امام خمینی (ره) – پرند به عهده دولت است، اما؛ شهرداری تهران به دلیل تسهیل ارتباطی مردم به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، بخش مهم اعتبار فاز نخست پروژه را تأمین کرده است.

    گفتنی است ؛شهردار تهران روز گذشته به همراه معاونین و مشاورین خود و با همراهی مهندس هابیل درویشی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، از روند پیشرفت فاز نخست پروژه مترو تهران - پرند بازدید و بر لزوم تکمیل و آماده بهره‌برداری این فاز تا پایان سال و افتتاح آن همزمان با گشایش فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تأکید کرد.

    شایان ذکر است ؛مدیر عامل شرکت مترو تهران هم با ارائه گزارشی از روند فعالیت، اعلام کرد که فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت