حوزه هنری استان اردبیل برگزار می کند

گشایش سومین نمایشگاه نقاشی کودک در اردبیل

عصر نمایشگاه- حوزه هنری استان اردبیل به مناسبت روز دانش‌آموز، سومین نمایشگاه گروهی کارگاه نقاشی کودک را افتتاح می‌کند.

گشایش سومین نمایشگاه نقاشی کودک در اردبیل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از حوزه هنری، سومین نمایشگاه گروهی نقاشی کودک با حضور سیدصادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان کشور، مهدی حسین نژاد معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری تهران و ساسان ناطق مدیر کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، یک‌شنبه 9 آبان‌ماه 1395 افتتاح می شود.
    رحمان مجرد، مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل، با اعلام این خبر افزود: باید نقاشی کودکان را تحسین کنیم؛ کودکی که والدینش از هر قدم او در فراسوی هنر شاد شوند و او را تشویق کنند، کودکی خوشبخت است و درک کردن و ارزش قائل شدن برای خط‏‏ خطی‏‌های کودکان، مهم‌ترین و اساسی‏‌ترین قسمت کار است.

    مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل افزود: فعالیت های هنری کودکان هر چند گاهی اوقات از طرف برخی والدین و حتی اولیای مدرسه جدی گرفته نمی شود، اما فعالیتی مهم در توسعه مهارت ها و پرورش کودک است.

    مجرد اضافه کرد: از جمله فواید مهم کشیدن نقاشی توسط کودکان، هماهنگی چشم ها و دست های کودک، تقویت ماهیچه های کوچک دست ها که در سنین مدرسه و از اول ابتدایی در مهارت نوشتن کودکان نقش مهمی دارد، هماهنگی و فعالیت دو نیم کره مغز، اجازه تفکر خلاق، تصمیم گیری و حل مسئله، یادگیری رنگ ها و اشکال هندسی، بیان ایده ها، ترکیب رنگ ها و آزمایش آن ها از آن جمله است.

    وی افزود: نقاشی کردن کودکان، فرصتی برای تمرین خلاقیت باز است. در نقاشی فقط یک راه درست وجود ندارد و کودکان برای بیان ایده ها و استفاده از خلاقیت آزاد هستند.

    این مسئول با بیان اینکه نقاشی کشیدن کودکان، فرصتی برای والدین فراهم می کند تا به کارهای دیگر رسیدگی کنند و فقط نظارت کلی بر اوضاع داشته باشند، اظهار داشت: یافتن مهارت در نقاشی، فرایندی است بلندمدت که با درک و فهم و روحیات هر کودک رابطه مستقیمی دارد و صرفا شرکت کردن در چند دوره کوتاه مدت کلاس های نقاشی، تحولات آنچنانی در نقاشی بچه ها ایجاد نمی کند و والدین باید با صبر و حوصله شاهد تغییراتی در نقاشی فرزندشان باشند.

    گفتنی است سومین نمایشگاه گروهی کارگاه نقاشی کودک حوزه هنری استان اردبیل از 9 تا 20 آبان‌ماه 1395 در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان واقع در اردبیل، میدان علی آباد، بالاتر از سه راه نیروگاه، روبه‌روی نیروگاه برق، پشت مدرسه شهید سقایی، ساختمان اداری حوزه هنری، دایر می‌شود و علاقه‌مندان می توانند همه روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 14 از این نمایشگاه بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت