در نشست خبری هفته تصویرگری مطرح شد

برگزاری نمایشگاه‌های تصویرگری در خانه هنرمندان ایران

عصر نمایشگاه- کیانوش غریب‌پور گفت: در هفته تصویرگری امسال برنامه‌های متعددی با تاکید بر حرفه تصویرگری خواهیم داشت که برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان و اهدای نشان آبان بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

برگزاری نمایشگاه‌های تصویرگری در خانه هنرمندان ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، کیانوش غریب‌پور دبیر علمی هفته تصویرگری در نشست خبری این هفته که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، اظهار داشت: هفته تصویرگری رویدادی است که در سال‌های قبل در برنامه انجمن تصویرگران بوده که امسال برنامه‌های متعددی با تاکید بر حرفه تصویرگری خواهیم داشت و در واقع این دوره از هفته تصویرگری مفصل‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.

    وی ادامه داد: برگزاری 5 نمایشگاه در تمام گالری‌های خانه هنرمندان، اکران فیلم، برگزاری گردهمایی افتتاحیه و اختتامیه هفته تصویرگری و همچنین برگزاری چهار نشست از جمله برنامه‌های این هفته است که از 7 آبان به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

    غریب‌پور درباره نمایشگاه «ما تصویرگر هستیم» گفت: در این نمایشگاه 148 اثر به نمایش گذاشته می‌شود و تاکید کردیم که تصویرگران جدیدترین کارهایشان را ارائه دهند. جهان تازه تصویرگری یکی دیگر از نمایشگاه‌ها است که به شرایط جدید حرفه تصویرگری در جهان می‌پردازد. جهان دیزاین، جهان افسون و جهان کمیک از جمله این نمایشگاه‌ها به شمار می‌رود.

    دبیر علمی هفته تصویرگری یادآور شد: نمایشگاه «کلانتری که تصویرگر بود» یکی دیگر از نمایشگاه‌های این هفته است که تاکیدی بر روی جنبه‌های تصویرگری پرویز کلانتری دارد.

    وی بیان داشت: رویداد مهم امسال اهدای نشان آبان امسال است که انجمن تصویرگران به 4 نفر در 4 شاخه نشان حرفه‌ای تصویرگری اهدا خواهد کرد در واقع کسانی این نشان را می‌گیرند که در 4  شاخه تصویرگری زمینه ارتقاء را فراهم کرده‌اند. ضمن اینکه پوستری برای این نشان طراحی شده که به زودی رونمایی می‌شود.

    غریب‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه گرافیک دیزاین خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر وارد حوزه کودک و نوجوان شوند محلی برای رقابت نیست اما آروزی ما این است که تصویرگری به فضای واقعی خود برگردد.

    دبیر علمی هفته تصویرگری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتخاب آثار پرویز کلانتری برای نمایشگاه گفت: هنرمند فقید پرویز کلانتری از تصویرگران خوب بود که سال‌های اخیر بیشتر وارد نقاشی شد. بخش عمده‌ای از تصویرهای کتاب‌های درسی دوره کودکی ما را او خلق کرده بود. بعد از درگذشت وی انجمن تصویرگران می‌خواست نمایشگاهی از آثار وی برگزار کند اما شرایط فراهم نشد لذا این نمایشگاه در دل هفته تصویرگری برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به برنامه اختتامیه هفته تصویرگری گفت: اختتامیه در روز جمعه 14 آبان ساعت 16 برگزار می‌شود که در این روز انجمن تصویرگران به 10 نفر از کسانی که حضورشان برای انجمن مهم است عضویت افتخاری می‌دهد؛ همچنین اهدای نشان آبان و اعلام روز تصویرگری از برنامه‌های روز اختتامیه خواهد بود.

    غریب‌پور با اشاره به شعار امسال هفته تصویرگری افزود: «آداب حرفه‌ای پیمان مشترک است» شعار امسال است که به حقوق تصویرگر و سفارش‌دهنده در قبال هم می‌پردازد.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر برگزاری دو سالانه تصویرگری گفت: این رویداد هنری مربوط به وزارت ارشاد است و می‌تواند خودش انجام بدهد. البته فضای تجسمی اگر بتواند مشکلات روزمره‌اش را حل کند شاهکار کرده است با این حال ما درصدد بازگرداندن دو سالانه به جایگاه اصلی هستیم.

    کمال طباطبایی مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران در این نشست بیان داشت: روز تصویرگری را امسال برگزار می‌کنیم و سال آینده را مصوب خواهیم کرد که در این روز مراسم خاصی برگزار کنیم.

    وی در خصوص راه‌اندازی موزه تصویرگری گفت: فعالیت‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است که از طریق وزارت ارشاد و شهرداری تهران ورود پیدا کردیم تا جایی برای موزه در نظر گرفته شود. سال گذشته جلسه‌ای با آقای قالیباف برگزار شد و امسال نیز با شهردار منطقه 12 جلسه‌ای در این رابطه داشتیم که قول داده شد در این رابطه همکاری شود اما هنوز مکانی برای حوزه تصویرگری در نظر گرفته نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت