مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست خبر داد

شکسته شدن رکورد حضور خارجی‌ها در نمایشگاه ایران پلاست

عصر نمایشگاه- مدیر نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: رکورد حضور شرکت‌های بین‌المللی در دهمین نمایشگاه ایران پلاست در حالی شکسته شده که درخواست تجار و بازرگانان خارجی برای بازدید از این نمایشگاه در حال افزایش است.

شکسته شدن رکورد حضور خارجی‌ها در نمایشگاه ایران پلاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس ، محمد مقاره با اشاره به آخرین تغییر و تحول برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست (بزرگترین نمایشگاه صنعت پتروشیمی ایران) که در فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: تمامی فضای نمایشگاه دهم ایران پلاست به شرکت‌های متقاضی داخلی و خارجی واگذار شده است.

    مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اعلام اینکه کل فضای نمایشگاه دهم ایران پلاست حدود 15 هزار مترمربع است، تصریح کرد: از این متراژ نمایشگاهی تاکنون بالغ بر 7000 متر مربع به شرکت‌های خارجی واگذار شده است، به طوری که در آستانه لغو تحریم ها، رکورد حضور شرکت های معتبر خارجی در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست شکسته شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون حضور شرکت هایی از اتریش، آلمان، ایتالیا، تایوان، ترکیه، هند، چین، کره جنوبی، پاکستان و چندین کشور آسیایی و اروپایی دیگر در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست قطعی شده است، اظهار داشت: حضور این تعداد شرکت خارجی در نمایشگاه دهم ایران پلاست قابل مقایسه با هیچ یک از نمایشگاه های عمرانی، تجاری و اقتصادی کشور نیست و پس از نمایشگاه بین المللی نفت و گاز، نمایشگاه ایران پلاست با بالاترین استقبال و حضور شرکت های خارجی روبرو شده است.

    مقاره در ادامه با یادآوری اینکه انتقال دانش فنی و تکنولوژی‌های روز جهان به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران در دوران پسا تحریم مهمترین محور برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست است، تبیین کرد: از این رو اکثر شرکت های صاحب دانش فنی و تکنولوژی فعال در بخش‌های تولید محصول، ماشین آلات، تکنولوژی و ... در نمایشگاه سال آینده تهران حضور یافته‌اند و برگزاری این نمایشگاه بهترین فرصت و بستر برای افزایش و توسعه سطح همکاری های شرکت های بخش خصوصی و خارجی خواهد بود.

    وی با اشاره به برگزاری چندین کارگاه و همایش تخصصی، علمی و فنآوری در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، بیان کرد: تاکنون برگزاری دو همایش با محور انتقال دانش روز در صنایع تکمیلی پتروشیمی و یک همایش توسط شرکت پژوهش و فنآوری پتروشیمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دهم ایران پلاست قطعی شده و آمادگی داریم در صورت تمایل مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی همایش و گردهمای تخصصی دیگری هم در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران پلاست دهم برپا کنیم.

    مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین انتظارات فعالان و کارآفرینان صنایع تکمیلی پتروشیمی و به ویژه غرفه گذاران نمایشگاه ایران پلاست در طول 9 دوره گذشته بازدیدهای تخصصی از نمایشگاه بوده است، گفت: بر این اساس برای دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برنامه ریزی ویژه ای به منظور افزایش بازدید حرفه و تخصصی از این نمایشگاه بوده است.

    عضو شورای سیاست گذاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با یادآوری اینکه تاکنون حضور بیش از 200 بازرگان و تاجر بین المللی و خارجی فعال در صنایع تکمیلی پتروشیمی از دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست قطعی شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشورهایی همچون ترکمنستان، پاکستان، عراق و اقلیم کردستان عراق در کنار ترکیه از مهمترین بازارهای هدف صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور هستند و از این رو برای بازدید تاجر و بازرگانان این کشورها در اولویت قرار داده شده اند.

    این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات و مکاتبات انجام گرفته با گروه کشورهای D8 بیان کرد: با همکاری این گروه بین المللی تجار و بازرگانان این گروه شامل کشورهای ترکیه، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، پاکستان و نیجریه همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به تهران سفر خواهند کرد.

    مقاره همچنین از سفر مدیران و مسئولان ارشد چندین شرکت بزرگ ماشین سازی از کشورهای آلمان، ایتالیا و اتریش به تهران خبر داد و افزود: مدیران و اعضای چندین سندیکا و انجمن بین المللی فعال در صنایع تکمیلی پتروشیمی، پلاستیک و ماشین سازی هم به تهران سفر خواهند کرد.

    عضو شورای سیاست گذاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در ادامه با اشاره به بازاریابی گسترده انجام شده به منظور حضور شرکت های تراز اول و معتبر پتروشیمی، ماشین ساز و صنایع تکمیلی پتروشیمی جهان در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، افزود: تاکنون واگذاری کل سالن 38 به شرکت های اروپایی و سالن 41 به شرکت آسیایی و به ویژه چینی قطعی شده است.

    مقاره با یادآوری اینکه برای برگزاری نمایشگاه ایران پلاست تاکنون قراردادهایی با نمایشگاه دوسلدورف آلمان برای بازاریابی در اروپا، آفریقا و روسیه، قراردادی با بیوتی اسکای برای بازاریابی در هند، پاکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین، با شرکت پاگ در ترکیه و شرکت سیزر کامز تایوان امضا شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس با انجام بازریابی منطقه ای و استفاده از مشاوران بین المللی شاهد افزایش بیش از 2.5 برابری شرکت های معتبر در نمایشگاه دهم ایران پلاست هستیم.

    مقاره همچنین اعلام کرد: نمایشگاه‌های ایران پلاست به صورت دو سالانه برگزار می شود و قصد داریم در فاصله برگزاری هر نمایشگاه ایران پلاست در تهران، یک نمایشگاه منطقه ای در یکی از کشورهای همسایه برگزار کنیم.

    مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اعلام اینکه در حال حاضر کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان جز مهمترین کشورهای مصرف کننده و مشتری محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک ایران هستند، تصریح کرد: بر اساس گزارش های سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران، بیشترین محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی به این چهار کشور همسایه صادر می شود.

    عضو شورای سیاست گذاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه هم اکنون بحث راه‌اندازی نمایشگاه‌های منطقه ای ایران پلاست به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: این نمایشگاه ها با مشارکت تشکل‌های صنفی می‌تواند در فاصله برگزار هر نمایشگاه ایران پلاست در یکی از کشورهای همسایه به صورت دوره‌ای برگزار شود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هدف از تشکیل این نمایشگاه‌ها فراهم شدن شرایط افزایش صادرات انواع کالا، محصولات، ماشین آلات و تجهیزات توسط تولید کنندگان و سازندگان ایرانی است، بیان کرد: هم اکنون مطالعات اولیه برای برگزاری این نمایشگاه‌های منطقه ای آغاز شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت