استاندار هرمزگان اعلام کرد

جزییات برگزاری دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان در خصب عمان

عصر نمایشگاه- استاندار هرمزگان اعلام کرد: دومین نمایشگاه محصولات و تولیدات استان از ششم تا دهم دی ماه سال جاری در شهر خصب استان مسندم عمان برگزار می شود.

جزییات برگزاری دومین نمایشگاه محصولات هرمزگان در خصب عمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، جاسم جادری امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: این نمایشگاه همچنین در بهمن ماه امسال نیز درمسقط پایتخت عمان برپا خواهد شد.
    وی با اشاره به مزایای تجارت ایران و عمان از طریق هرمزگان، تصریح کرد: بنادر استان فاصله کمی با بنادر کشور عمان دارند و هزینه حمل و نقل نیز از این طریق کم است و خط کشتیرانی برای ارتباط با عمان در هرمزگان راه اندازی شده است.
    جادری گفت: می توانیم از طریق بنادر کشور عمان، محصولات هرمزگان از جمله محصولات کشاورزی را به اروپا و آفریقا صادر کنیم.
    وی با بیان اینکه سه تفاهم نامه میان استان های هرمزگان و مسندم عمان امضا شده است، تصریح کرد: دو استان روابط خوب و حسنه ای دارند و باید تمامی دستگاه ها را ترغیب کنیم در حوزه کاری خود نسبت به عملی کردن بندهای این تفاهم نامه ها اقدام کنند.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه تولیدات هرمزگان در بخش های صنعتی و معدنی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع دستی، واحدهای تولیدی بزرگ و صنایع کوچک، فولاد هرمزگان، بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی معدنی و فلزی خلیج فارس عرضه می شود.
    خلیل قاسمی با اشاره به وجود مرز آبی مشترک میان ایران و عمان و نزدیکی این کشور به استان هرمزگان، تصریح کرد: ایران و عمان از گذشته تاکنون روابط مناسب و خوبی با یکدیگر داشته اند.
    وی افزود: مناطق آزاد کیش و قشم، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و استقرار صنایع بزرگ، مجتمع بندری شهید رجایی و همچنین صنعت کشتی سازی از جمله ظرفیت های مهم هرمزگان برای سرمایه گذاری است.
    لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه توانمندی های هرمزگان بهمن ماه پارسال در بندر خصب استان مسندم کشور عمان برپا شد.
    کشور عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقمندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.
    کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای انجام مبادلات تجاری با کشور ایران است.
    طبق آمار موجود در نیمه نخست سال 94 ارزش صادرات به کشور عمان 172 میلیون دلار بوده و ارزش واردات این کشور43 میلیون دلار گزارش شده که نشان دهنده موازنه مثبت تجاری با کشور عمان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت