معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

هیچ رسانه خارجی در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور ندارد

عصر نمایشگاه- معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به شعار نمایشگاه مطبوعات امسال با عنوان شفافیت و صداقت گفت: باید به عنوان رسانه به دنبال شفافیت به ویژه شفافیت از سوی دولت‌ها باشیم چرا که معتقدیم راه بنیادی مبارزه با فساد شفافیت است و آن را در راستای حقوق مردم و توسعه مردم‌سالاری می‌دانیم.

هیچ رسانه خارجی در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، حسین انتظامی در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره محورهای عمده این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال از تاریخ 14 تا 21 آبان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در تهران برگزار می‌شود.

    وی افزود: امسال فرایند ثبت‌نام و حضور رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات الکترونیکی بوده و بر همین اساس ستاد اجرایی نمایشگاه در 4 مرحله این فرایند را اطلاع‌رسانی کرده است.

    معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: در مجموع 620 غرفه در بخش‌های مختلف در بیست و دومین نمایشگاه  مطبوعات که شامل موسسات مطبوعاتی و نشریات، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، رسانه‌های فرهنگی، رسانه‌های بخش خانواده و همچنین رسانه‌های حوزه دین و اندیشه که تمامی آنها براساس موضوع تقسیم‌بندی شده‌اند حضور دارند.

    وی تصریح کرد: روزی 900 رسانه در این نمایشگاه ضمن حضور خود جشن سالیانه گردهمایی مطبوعاتی‌ها را برگزار می‌کنند.

    انتظامی افزود: در مجموع در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات 23 غرفه مربوط به موسسات مطبوعاتی، 65 غرفه مربوط به رسانه استانی و منطقه‌ای، 8 غرفه مربوط به تشکل‌های مطبوعاتی، 20 غرفه وابسته به رسانه‌های حوزه کسب و کار که مرتبط با رسانه هستند، 7 غرفه مربوط به روابط عمومی برخی دستگاه‌ها، تعدادی غرفه مرتبط با ادارات کل ارشاد استان‌ها و خانه‌های مطبوعات وابسته به آن، 2 غرفه مربوط به نشریات دانشجویی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد، 40 غرفه مرتبط به روزنامه و 13 غرفه هم مربوط به خبرگزاری‌های عمومی حاضر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.

    معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در همین راستا خاطرنشان کرد: 23 غرفه نیز در بخش دین و اندیشه، 86 غرفه در حوزه فرهنگی هنری، (مجلات و پایگاه‌های خبری) 94 غرفه مربوط به رسانه‌های سیاسی و اختصاصی شامل پایگاه‌های خبری، نشریات هفتگی و ماهنامه‌ها، 99 غرفه مربوط به رسانه‌های آموزشی و تخصصی، 79 غرفه مربوط به رسانه‌های عمومی و خانواده، 11 غرفه مربوط به رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان بخش دیگری از رسانههای حاضر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات هستند.

    وی با بیان اینکه در حین برگزاری نمایشگاه مطبوعات نشست‌هایی در حاشیه این نمایشگاه با محوریت ستاد اجرایی نمایشگاه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تعدادی هم میزگرد توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد جهت برپایی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه کارگاه‌های تخصصی هم با تدریس اساتید مشهور روزنامه‌نگاری در حاشیه این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های جنبی انی نمایشگاه خواهد بود.

    انتظامی شعار نمایشگاه را شفافیت و صداقت بیان کرد و افزود: ما باید به عنوان رسانه به دنبال شفافیت به ویژه شفافیت‌از سوی دولت‌ها باشیم چرا که معتقدیم راه بنیادی مبارزه با فساد شفافیت است و آن را در راستای حقوق مردم و توسعه مردم‌ سالاری می‌دانیم. بدون اینکه شفافیت می‌تواند کاهش دهنده هزینه‌های نظارت باشد.

    معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: این انتظار از رسانه می‌رود که با توسعه مبانی رعایت اخلاق حرفه‌ای نسبت به پیگیری حقوق مردم و بهره‌گیری از شفافیت، اخلاق صادقانه را رعایت کنند.

    وی تصریح کرد: در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کتاب حقوق جهانی ارتباطات اثر دکتر کاظم معتمدنژاد که تاکنون منتشر نشده رونمایی خواهد شد.

    انتظامی تصریح کرد: امروز غرفه‌ها تحویل ا فرادی که مسئول تزئینات آن هستند شده است ولی روز جمعه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بازگشایی شده اما افتتاح رسمی روز شنبه صورت خواهد گرفت.

    وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی ستاد اجرایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات هر روز یکی از روزنامه‌ها عهده‌دار انتشار ویژه‌نامه این نمایشگاه خواهد بود خاطرنشان کرد: قرار است که رسانه‌های برتر در حوزه فرهنگ و ادب فارسی در روز اختتامیه نمایشگاه معرفی شوند که طبق برنامه‌ریزی ستاد اجرایی نمایشگاه یک روزنامه ملی، یک روزنامه‌ منطقه‌ای و استانی، یک روزنامه ورزشی، یک خبرگزاری و یکی از پایگاه‌های خبری، 5 رسانه برتر این حوزه خواهند بود که از آنها تقدیر ویژه‌ای به عمل خواهد آمد.

    معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ساعت کاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات را 9:30 تا 20:30 اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه قرار است 3 عنوان نمایشگاه عکس برگزار شود،‌تصریح کرد ایران در سالی که گذشت و همچنین نمایشگاه عکس محیط زیست که از سوی انجمن عکاسان ایران برپا می‌شود دو عنوان از این نمایشگاه‌ها است ضمن اینکه نمایشگاه عکس ایران و کره جنوبی نیز در حاشیه نمایشگاه برپا خواهد شد.

    انتظامی با اشاره به انتشار نظام‌نامه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گفت: در این نظام‌نام مقررات و ضوابط بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از سوی شورای سیاست‌گذاری منتشر شده و به صورت روشن و شفاف ضوابط معرفی غرفه‌های برتر و همچنین غرفه‌های برتر اطلاع‌رسانی شده است.

    وی اظهار داشت: در سال جاری برندگان غرفه‌های برتر در هنگام ثبت‌نام بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از سوی ستاد اجرایی تخفیف گرفتند ضمن اینکه رسانه‌های برتر هم در هنگام جانمایی غرفه‌های خود نسبت به دیگران اولویت داشتند و قرار است که همین روند در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات نیز ادامه یابد.

    معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: حدود 30 درصد رشد حضور رسانه‌ها را در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات نسبت به سال گذشته داشتیم ضمن اینکه تنوع رسانه‌ها هم در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بوده است.

    وی تصریح کرد: هیچ رسانه‌ خارجی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعاتی حضور ندارد اما اداره مطبوعات خارجی وزارت ارشاد در این نمایشگاه غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است.

    معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه شفافیت باید ضمانت داشته باشد خاطرنشان کرد: با قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات این شفافیت به وجود آمده و توسعه پیدا خواهد کرد.

    وی در همین راستا افزود: باید به مردم کشورمان آموزش داده شود که آنها بتوانند از حق شفافیت و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات استفاده کنند و بدانند که هرگاه مردم از دستگاه‌های اجرایی اطلاعاتی را طلب کنند آن دستگاه موظف است ظرف مدت 10 روز این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد ضمن اینکه در این مسیر باید بگوشیم به مدیران و بدنه اجرایی کشور پاسخگویی به مردم را آموزش داده و آنها را به این سمت تشویق کنیم.

    انتظامی با بیان اینکه الگوی مصرف رسانه‌ای در کشور ما تغییر کرده و رسانه‌های نو و جدید کم‌کم در حال جایگزین شدن با رسانه‌های قدیمی هستند گفت: هم اکنون شبکه‌های و رسانه‌های اجتماعی جایگزین رسانه‌های عمومی شدند.

    وی گفت: رسانه‌های دوره فعلی ما دیگر رقیب یکدیگر نیستند زیرا آنها می‌کوشند تا جنبه‌های تعاملی رسانه‌ها را بیشتر کنند و بر این موضوع تاکید بیشتری بورزند.

    معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه فرایند الکترونیکی شدن امورات جاری کشور جزء الزامات برنامه پنجم توسعه است تصریح کرد: تکریم واقعی ارباب‌رجوع آن است که دولت بدون حضور مردم خدماتش را بتواند به آنها ارائه دهد ضمن اینکه با توسعه این اقدام ما هیچگاه حرف و سخنی هم پیش نخواهد آمد.

    وی گفت: رسانه‌های مختلف از طیف‌های متفاوت در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند که آنها هم قطعا میهمانان خاص داخلی و خارجی خواهند داشت. لذا برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌ها نه برنامه‌های جانبی از سوی ستاد اجرایی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در نظر گرفته شده است.

    انتظامی افزود: تصمیم‌گیری برای برگزاری نمایشگاه توسط خود رسانه‌ها در جمع‌بندی مشورتی با آنها در تابستان گرفته شده است و آنها برگزاری نمایشگاه مطبوعات را در مصلی تهران بر دیگر مناطق ارجحیت دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت