سازمان میراث فرهنگی میزبان نمایشگاه آثار بلورین هنرمند شیشه گر سنتی

عصر نمایشگاه- معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای برنامه های حمایتی و ترویجی خود از هنرمندان، میزبان نمایشگاهی از آثار مرتضی وفایی هنرمند شیشه گری سنتی است.

سازمان میراث فرهنگی میزبان نمایشگاه آثار بلورین هنرمند شیشه گر سنتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ در این نمایشگاه مجموعه ای از آخرین کارها و آثار استاد وفایی در طرح ها و نقش های مختلف ارائه شده ، که در عین زیبایی جنبه ای متفاوت از قابلیت های شیشه گری سنتی را به نمایش می گذارد. ظرافت در کار، اجرای تکنیک احیاء روی شیشه، هارمونی رنگها از دیگر ویژگی های بارز کارهای این نمایشگاه است.
    این پیشکسوت شیشه گری سنتی بیش از 40 سال است که در این رشته فعالیت می کند. و تاکنون نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از ایران داشته است. وفایی همچنین دارای نشان درجه یک هنری در رشته شیشه گری سنتی است و تولیداتش به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود.
    وفایی در این ارتباط گفت:با توجه به اینکه کشور ما به سمت صنعتی شدن پیش می رود .این هنر هرروز مهجورتر می شود در نتیجه با آموزش ان می توانیم از این موضوع جلوگیری کرده و این هنر را در ذهن همگان زنده نگهداریم.
    وی افزود: با توجه به اینکه شیشه از هنرهای شاخص صنایع دستی در استان تهران است.هدف ما زنده نگه داشتن این هنر است که قدمتی چندین هزارساله دارد.
    گفتنی است، این برنامه به همت اداره کل دفتر صادرات صنایع دستی و با هدف معرفی ظرفیت های تولیدی و اقتصادی هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی برگزار می شود.

    یادآور می شود، این نمایشگاه از 3 تا 7 بهمن ماه در ساختمان شماره یک سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 16 از این نمایشگاه دیدن کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت