مشارکت هنرمندان تجسمی، سینما و تلویزیون در یک نمایشگاه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه‌گردان «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» گفت: در این رویداد هنری هنرمندانی در رشته‌های مختلف نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، سرامیک، گرافیک، خوشنویسی، بازیگری و مستندسازی شرکت کرده‌اند.

مشارکت هنرمندان تجسمی، سینما و تلویزیون در یک نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، آزاده شولی نمایشگاه‌گردان نمایشگاه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» در نشست این رویداد هنری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: زیر لعابی یکی از تکنیک‌های نقاشی روی سطوح سرامیکی است که پس از پخت در کوره جذابیت خیلی زیادی پیدا می‌کند.

    وی با اشاره به روند آماده‌سازی این نمایشگاه گفت: یک سری جعبه که درون آن بشقاب سرامیکی و ابزار کار نقاشی قرار داشت در اختیار 250 هنرمند قرار گرفت و به آن‌ها فرصت داده شد تا بشقاب‌ها را نقاشی کنند.

    نمایشگاه‌گردان نمایشگاه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» یادآور شد: در این رویداد هنری هنرمندانی در رشته‌های مختلف نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، سرامیک، گرافیک، خوشنویسی، بازیگری و مستندسازی شرکت کردند که می‌توان به سیدمحمد بهشتی، رضا بانگیز، ابراهیم حقیقی، هادی هزاوه‌ای، مرضیه برومند، عبدالله اسکندری، پرویز تناولی، بهرام عظیمی، سیما تیرانداز، امیرحسین صدیق و داوود رشیدی اشاره کرد.

    وی اضافه کرد: در این پروژه هر کدام از هنرمندان با برداشتی که از بشقاب سرامیکی داشت بر روی آن کار کرده و به همین دلیل یک نمایشگاه متنوع به وجود آمده است. در واقع در این دوره از نمایشگاه 250 اثر آماده شده است.

    شولی درباره فروش این آثار در نمایشگاه گفت: سود حاصل از این برنامه به مرکز طبی کودکان اهدا می‌شود. البته بعد از دیدن این مرکز به نتیجه رسیدم که سود آن را به این محل اختصاصا دهیم؛ در دوره‌های بعدی نیز سود حاصل به جاهای دیگری اختصاص پیدا می‌کند که متعاقبا اعلام می‌شود.

    وی درباره قیمت‌گذاری این آثار افزود: از میان تمام آثار 10 درصد توسط هنرمند اثر  قیمت‌گذاری شده‌؛ گران‌ترین اثر نمایشگاه نیز احتمالا متعلق به پرویز تناولی است و برای بقیه آثار قیمت پایه در نظر گرفته می‌شود؛ در نهایت اثر به خریداری تعلق می‌گیرد که تا پایان نمایشگاه بیشترین قیمت را پیشنهاد داده باشد.

    شولی خاطرنشان کرد: در این پروژه آثار 1001 هنرمند در 4 نمایشگاه عرضه می‌شود که اسامی هنرمندان اعلام خواهد شد.

    وی یادآور شد: نمایشگاه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» از 14 تا 26 آبان‌ ماه در گالری شیرین میزبان علاقه‌مندان است.

    در ادامه این نشست، اکرم علایی مددکار اجتماعی مرکز طبی کودکان گفت: این مرکز یک مرکز علمی تحقیقاتی است که از سال 1340 کار خود را آغاز کرده است؛ هنرمندانی نیز از این مرکز حمایت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت