پیش‌بینی کارشناسـان از رشد بازاریابی نمایشگاهی در سال ۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- عموم کارشناسان، نمایشگاه را صنعتی زنده، پویا و در حال تحول می‌دانند. صنعت نمایشگاهی از بخش‌های متعددی تشکیل شده است که در تعامل با یکدیگر شبکه‌ای پیچیده را شکل داده‌اند. گردش مالی این صنعت بین‌المللی به صدها میلیارد دلار در سال می‌رسد. یکی از بخش‌های مهم در حوزه صنعت نمایشگاهی، بازاریابی است که کارشناسان درباره رشد آن در سال آینده ابراز امیدواری می‌کنند.

پیش‌بینی کارشناسـان از رشد بازاریابی نمایشگاهی در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، شبکه اخبار نمایشگاهی (TSNN) در گزارشی به ارائه دیدگاه‌های افراد مختلف در این باره پرداخته است. در این گزارش می‌خوانیم: اگر در آستانه سال نو برنامه شما بهبود فعالیت‌ها در سال 2016 است، پس تنها نیستید. برای طراحان نمایشگاهی، ممکن است سال آینده تعداد مشارکت کنندگان افزایش یابد، سالن‌های نمایشگاه بزرگتر شوند، دسترسی به بازارهای بین‌المللی توسعه یابد و حمایت‌های مالی بیشتر شود و ممکن است چنین نشود. با این همه آنها اهداف بلندپروازانه‌ای دارند و این یعنی، بازاریابی باید بر میزان تاثیرگذاری خود بیفزاید.
    با این حال با در نظر گرفتن همه احتمالات، طراحان و برگزارکنندگان نمایشگاهی چگونه در بازاریابی رویدادهای پیش‌رو موفق‌تر از قبل عمل خواهند کرد؟ برای پاسخ به این پرسش، کارشناسان معروف بازاریابی صنعت نمایشگاهی به بررسی روند تحول بازاریابی این حوزه در سال آینده پرداخته‌ و دیدگاه‌های خود را ارائه کرده‌اند.
    کوین میلر، رئیس شرکت فراست میلر
    در سال 2016 رسانه‌های اجتماعی و به طور گسترده‌تر، بازاریابی محتوا سرانجام جایگاه خود را در تبلیغات نمایشگاهی و همایشی تثبیت خواهند کرد. تاکنون درباره نقش رسانه‌های اجتماعی در این زمینه نابسامانی و آشفتگی وجود داشته است اما از آنجا که ما به تدریج با ضف‌ها و قوت‌های این رسانه‌ها آشنا می‌شویم، همچنین به دلیل اینکه ابزارهای جدیدی برای جذب مخاطبان خاص معرفی شده است، بنابراین دور از انتظار نیست که هر روز برگزارکنندگان بیشتری به درک بهتر نتایج ملموس و قابل اندازه‌گیری این رسانه‌ها نائل شوند. این امر همچنین به برگزارکنندگان رویدادها کمک خواهد کرد تا درک بهتری از اهداف خود در زمینه توسعه فعالیت‌های نمایشگاهی طی سال آینده داشته باشند.
    جین ویدون، رئیس شرکت فیکسیشن
    به نظر من پاسخ‌های استاندارد به این پرسش عبارت است از: «سر و کار داشتن با داده‌ها و اطلاعات بیشتر» و «افزایش تمرکز بر مقوله "بیشتر" به جای "بهتر" در فعالیت‌های بازاریابی، تعامل رسانه‌های اجتماعی و حتی مشارکت‌کنندگان» است. اما تصور می‌کنم (به ویژه با توجه به رویدادهای پیش‌رو) چنین روندی در عین حال باید به برگزارکنندگان کمک کند تا جوامع کوچک همفکر خود را بیابند تا رویدادی مهمتر و با ارزش‌تر را شکل دهند.
    بن سویاتک، رئیس شرکت ام‌دی‌جی
    به برکت ابزارهای تحلیل آنلاین، بازاریابی رویدادهای نمایشگاهی دارای تعداد بالایی از داده‌های وب‌سایتی هستند. پیشنهاد من به همه این است که از این داده‌ها در سال 2016 استفاده کنند. تقریبا همیشه چنین است: تصمیم‌هایی که بر اساس داده‌ها و اطلاعات گرفته می‌شوند، در بلندمدت موفقیت‌های بیشتری نصیب ما می‌کنند.
    باب جیمز، مدیر ارتباطات فروش شرکت فریمن
    شرکت فریمن گزارش دقیق و جامعی درباره سال 2016 منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: جمع‌آوری اطلاعات برای کمک به مصرف‌کنندگان در زمینه خرید هر روز توسعه می‌یابد. این روزها سایت آمازون به مردم در خرید کمک می‌کند؛ سایت یلپ بهترین مکان را برای صرف شام به آنها معرفی می‌کند؛ سایت تریپ ادوازیر هم اسامی بهترین مکان‌ها برای گذارندن تعطیلات را در اختیار مردم می‌گذارد. با توجه به اینکه انتظار مصرف‌کنندگان برای دریافت پاسخ سریع موضوعی اجتناب ناپذیر است، بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌ها نیز به دیدگاه‌ها و نظرات شرکت‌کنندگان در رویدادها برای تصمیم‌گیری درباره اینکه از کدام غرفه دیدن کنند، اعتماد و تکیه می‌کنند. بنابراین برگزارکنندگان رویدادها، مشارکت‌کنندگان و سخنرانان در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها باید همواره اخبار رسانه‌های اجتماعی را دنبال کنند تا به موقع بتوانند برای بهبود کیفیت کارها، برنامه‌هایشان را تغییر دهند.
    استفانی سلسنیک، شرکت آی.تی.آی
    وقتی از بازاریابی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی سخن به میان می‌آید، نمی‌توان برنامه تثبیت شده‌ای ارائه کرد. از آنجایی که تعداد زیادی از مردم جهان با زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم) آشنا هستند، باید سعی کنید پیامتان ساده و کوتاه باشد و از واژگان هیجانی و خیلی فنی و تخصصی استفاده نکنید. به بیان دیگر، پیام باید دوستانه باشد. دیگر اینکه اگر قرار است پیامتان را به زبان دیگری بفرستید، حتما از یک کارشناس ترجمه کمک بگیرید. برنامه گوگل در این زمینه اصلا مفید نیست.
    استفانی هیشمن، رئیس شرکت فریا
    یکی از روش‌های موفق اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها، استفاده از تکنیک یادآوری است. مثلا می‌توانید با ارسال ایمیل‌هایی همچون «یادآوری: فقط تا 2 هفته دیگر فرصت دارید به ما بپیوندید» یا «فقط 3 روز دیگر، بهترین نمایشگاهی که تاکنون دیده‌اید» برنامه‌هایتان را به مشتریان و مخاطبان خود اطلاع دهید. ارسال چنین پیام‌هایی را در برناه‌های آنلاین و آفلاین خود بگنجانید. همچنین می‌توانید از اعضای هیئت مدیره شرکت‌تان یا افراد سرشناس بخواهید تا در زمینه اطلاع‌رسانی به شما کمک کنند. به این صورت افراد بیشتری در جامعه هدف از برنامه‌های شما آگاهی می‌یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت