دانشگاه های ارومیه میزبان نمایشگاه کاریکاتور نفوذ همزمان با ۱۳ آبان هستند

عصر نمایشگاه- دانشگاه های ارومیه همزمان با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، میزبان نمایشگاه کاریکاتور نفوذ هستند.

دانشگاه های ارومیه میزبان نمایشگاه کاریکاتور نفوذ همزمان با ۱۳ آبان هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، احد هوشمند سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص گفت: در هر کدام از این نمایشگاه ها، 40 اثر کاریکاتور از هنرمندان سراسر کشور که منتخب هفتمین جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی هستند، در معرض دید عموم به ویژه دانشجویان قرار گرفته اند.
    وی اضافه کرد: این نمایشگاه در استان های مختلف کشور برگزار می شود و در ارومیه نیز دانشگاه های ارومیه و صنعتی ارومیه این نمایشگاه ها را برگزار کرده اند.
    وی اظهار کرد: علاوه بر 2 دانشگاه ارومیه، آثار کاریکاتور این نمایشگاه ها به صورت مجازی در سایت اینترنتی حوزه هنری آذربایجان غربی به آدرس www.arturmia.ir در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: هنرمندان استان نیز همگام با دیگر اقشار، امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان شرکت کرده بودند و علیه سیاست های استکبار جهانی، خشم خود را ابراز کردند.
    هوشمند افزود: هنرمندان کشورمان به ویژه آذربایجان غربی همواره روحیه استکبار ستیزی خود را تقویت کرده اند و در بخش های مختلف هنری با تمام توان در راستای شناساندن سیاست های استعماری استکبار جهانی کوشیده اند.
    به گزارش ایرنا، امروز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بود.
    روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
    در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
    در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنها حمله و به خاک و خون کشید.
    در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
    به این ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ' ملی مبارزه با استکبار' نام گذاری کرد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت