بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۱۵)

پرونده ۲۲ سال فعالیت نمایشگاه مطبوعات در معرض قضاوت بازدیدکنندگان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که بیست و دومین دوره فعالیت خود را این روزها تجربه می کند، با کوله باری از تجربه در معرض قضاوت بازدیدکندگان قرار گرفته است.

پرونده ۲۲ سال فعالیت نمایشگاه مطبوعات در معرض قضاوت بازدیدکنندگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، این نمایشگاه هر سال با حضور رسانه های مختلف، سعی دارد از دریچه ای نو عملکرد یک ساله مطبوعات و خبرگزاری ها را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.
    رسانه ها از هر طیف و سلیقه ای به نمایشگاه آمده اند تا با معرفی خود، عرصه بازتری برای فعالیت فراهم کنند و البته با تبادل اطلاعات و تجربیات خود در کنار رقبا، در فضایی امن و آرام، دست پر از نمایشگاه رفته و با بهره گیری از تجربیات حضور در این رویداد مهم رسانه ای، برنامه منسجم و دقیق تری برای فعالیت یک سال آینده خود ترسیم کنند.
    در کنار این فعالیت رسانه ها و انگیزه هایی که هر یک در راستای تحقق اهداف خود می پرورانند، مخاطبان و بازدیدکنندگان نیز متناسب با سلیقه و شاید خط فکری خود در لابلای انبوهی از رسانه ها، گویی به دنبال گمشده ای می گردند.
    گمشده ای که بتواند ضمن آگاهی دادن درست از وقایع روز ایران و کشورهای مختلف در موضوعات مورد علاقه آنها، وسیله ای برای افزایش اطلاعات آنها نیز باشد.
    صمد میرزاده یکی از بازدیدکنندگانی که هر سال به نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها می آید، اظهار داشت: این نمایشگاه از آنجا که همه رسانه ها را گردهم می آورد تا مردم از هر قشر و گروهی در جریان فعالیت های رسانه ای کشور قرار گیرند، بسیار مناسب و ایده آل است.
    وی ادامه داد: چند سالی است که مشاهده می شود برخی رسانه ها حضور کم رنگی در نمایشگاه دارند از این رو مسوولان باید تلاش کنند تا همه رسانه ها با گرایش های مختلف سیاسی و فرهنگی را در این رویداد بزرگ رسانه ای دور هم جمع کنند.
    این بازدیدکننده یکی از دلایل کمی تعداد بازدیدکننده از نمایشگاه مطبوعات در مقایسه با نمایشگاه کتاب را فقدان اطلاع رسانی کافی عنوان کرد و یادآور شد: اگر بتوان نمایشگاه مطبوعات را دایمی کرد و یا حداقل در سال دو تا سه بار برگزار شود، مردم بهتر می توانند در جریان وضعیت فعالیت رسانه ها قرار گیرند.
    میرزاده اضافه کرد: من بیشتر علاقه مند به مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستم و اخبار این موضوعات را از رسانه های مختلف پی گیری می کنم و اکنون نیز روزنامه و مجلات بسیاری از نمایشگاه جمع آوری کرده ام که در فرصت مناسب همه آنها را مطالعه خواهم کرد.
    محمود داودی یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که او نیز میهمان هر ساله نمایشگاه است، گفت: در این سال ها تنها چیزی که توجه مرا جلب کرده انبوه تبلیغاتی است که در غرفه ها صورت می گیرد و گویی رسانه ها صرفا با تبلیغات در صدد جذب مخاطب هستند.
    وی اظهار داشت: اگر نیازمندی ها را از مطبوعات بگیریم دیگر چیزی برای آنها باقی نمی ماند و انبوه مطالبی که هر روز در روزنامه ها منتشر می شود چندان محتوای مناسبی برای جذب مخاطبان ندارد.
    این بازدیدکننده با بیان اینکه اگر صرفا اطلاع از خبرهای روز باشد که آن را می توان از بخش های خبری مختلف به دست آورد، یادآور شد: به عنوان مثال روزنامه های دینی و مذهبی گویی فعالیت قابل توجهی ندارند به گونه ای که وهابیت در گوشه و کنار کشور رخنه کرده و اگر هم مطالبی چاپ می شود، توان مقابله با هجمه های دشمن را ندارد.
    داودی اضافه کرد: با توجه به اینکه در زمانه ای زندگی می کنیم که فضای مجازی بر تمامی رسانه ها غلبه دارد، باید محتوا و مطالب روزنامه ها و رسانه ها به گونه ای باشد که نظر مخاطب را جلب کند حال آنکه اکنون این نوع رسانه ها کم کم در حال از دست دادن جایگاه خود هستند و برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها هم نتوانسته کاری از پیش ببرد.
    وی خاطرنشان کرد: اکنون بیشتر مطالب روزنامه ها به حوادث، اختلاس و کلاهبرداری اختصاص دارد در صورتی که مردم به آگاهی دادن در زمینه هایی چون فرهنگی و اجتماعی هم نیاز دارند.
    ابوالفضل فتح الهی دیگر بازدیدکننده از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که هر سال زمانی را برای دیدن از نمایشگاه اختصاص می دهد نیز گفت: این نمایشگاه فضای فرهنگی مناسبی است که هر سال رسانه ها سعی دارند با عملکردی بهتر و متفاوت تر از سال های گذشته خودی نشان دهند.
    وی ادامه داد: من از کودکی علاقه مند به مطبوعات بودم و این نمایشگاه را بدون توجه به نقص و کاستی های احتمالی، دوست دارم.
    این بازدیدکننده یادآورشد: این نمایشگاه از آن جهت که در یک فضای هماهنگ انبوهی از رسانه های کشور را دور هم جمع کرده جذاب است و مخاطبان می توانند بسیاری از رسانه هایی که شاید به آسانی نتوان در بیرون از نمایشگاه به آنها دسترسی پیدا کرد را شناخته و از فعالیت های آنها باخبر شوند.
    وی اضافه کرد: هر چند نسل جدید تمایل به استفاده از فضای مجازی برای دریافت اخبار و کسب اطلاعات دارند اما افرادی که اهل مطالعه هستند همچنان به کاغذ و مطالبی که روی کاغذ نوشته می شود علاقه مند هستند.
    در فضای کنونی و عصر ارتباطات که آحاد جامعه به انواع وسایل ارتباطی مجهز هستند خودنمایی رسانه ها در گستره ای به وسعت نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها شاید بتواند خلا کم رنگ شدن رسانه های مکتوب را اندکی پر کند.
    درهای بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که از چهاردهم آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) گشوده شده تا 21 آبان به روی مخاطبان و بازدیدکنندگان باز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت