در محل نمایشگاه بین اللملی تهران ؛

طرح‌های توسعه شرکت چادرملو در نمایشگاه معدن تهران ارائه شد

عصر نمایشگاه- در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و چهارمین کنگره جهانی معدن، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ارائه گزارشی از طرح‌های توسعه این شرکت و دورنمای آینده آن را به نمایش گذاشت.

طرح‌های توسعه شرکت چادرملو در نمایشگاه معدن تهران ارائه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ارائه گزارشی، دورنمای آینده و افق پیش‌ روی خود را برای بازدید کنندگان، کارشناسان و متخصصان صنایع معدنی و فولادی ترسیم کرده است.

    شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه گذاری بالغ بر 44 هزار و 550 میلیارد ریال در استان یزد به سمت تکمیل و توسعه زنجیره تولید فولاد گام برداشته و در حال حاضر از مجموع طرح‌های زیربنایی شرکت چادرملو، ساخت نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان امسال به طور کامل به پایان رسید و به شبکه سراسری برق متصل شد.

    همچنین طرح‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر اردکان که  با سرمایه گذاری چادرملو عملیات اجرایی آن  از سال 1393 شروع شده است، مراحل پایانی خود را سپری می کند و انتظار می رود تا پایان سال جاری بهره برداری از آن آغاز شود.

    هادی بشیر راد، رئیس بودجه و گزارشات چادرملو در این باره اظهار داشت: ضرورت اجرای این طرح ها  از سوی چادرملو، نیاز شدید واحدهای صنعتی و طرح‌های فولادسازی چادرملو در اردکان به برق و آب صنعتی است.

    وی عنوان کرد: با استفاده از پساب های شهری مشکل کمبود آب صنایع مستقر در مجتمع رفع و برق مورد نیاز نیز تامین شده است.

    رئیس دفتر بودجه و گزارشات چادرملو با اشاره به طرح های فولادی در دست ساخت افزود: طرح احداث کارخانه فولاد چادرملو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولاد مهمترین پروژه شرکت چادرملو است که مراحل نهایی خود را طی می کند و امیدواریم در نیمه دوم امسال بهره برداری آز آن آغاز شود.

    بشیر راد ادامه داد: ماده اولیه این کارخانه که آهن اسفنجی است تا پیش از بهره برداری از واحد احیای مستقیم همین مجموعه از شرکت فولاد غدیر ایرانیان که در مجاورت واحد فولاد سازی قرار دارد، تامین می شد.

    وی بیان کرد: از طرفی واحد احیای مستقیم مجتمع اردکان نیز که تاکنون حدود 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در سال آینده راه اندازی می شود که ظرفیت این واحد صنعتی نیز تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی است.

     یکی دیگر از طرح های شرکت، واحد نورد شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه است که 65 درصد از سهام آن متعلق به چادرملو است که آماده بهره برداری است و به به زودی افتتاح می شود.

    با بهره برداری از این واحد تولیدی، زنجیره تولید فولاد در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تکمیل و از این پس تولید فولاد که از مرحله استخراج سنگ آهن در معدن چادرملو و تبدیل به کنسانتره آهن تا تولید گندله و آهن اسفنجی و سپس تولید شمش فولاد و در نهایت نورد و تبدیل به محصولات فولادی می شود در شرکت چادرملو انجام می شود.

    بنا براین شعار، توسعه پایدار و پیشرو بودن در تکمیل زنجیره تولید در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحقق می یابد.

    همچنین در مجاورت همین واحد در سرمد ابرکوه، یک واحد تولید فولاد خام به ظرفیت سالانه 600 هزار تن در حال ساخت است که وظیفه تامین فولاد واحد نورد را بر عهده دارد اما تا آغاز به کار واحد فولاد خام ابرکوه، شمش مورد نیاز واحد نورد از فولاد اردکان تامین می شود.

    با افتتاح این طرح بالغ بر 500 نفر به طور مستقیم و 2 هزار و 500 نفر به طور غیرمستقیم در این واحدها مشغول به کار خواهند شد.

    پس از افتتاح رسمی این نمایشگاه، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از غرفه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  نیز بازدید کرد.

    این نمایشگاه تا 18 آبان ماه در محل نمایشگاه بین اللملی تهران دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت