بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۳۶)

وزارت ارشاد شرایط حضور رسانه‌های استانی را در نمایشگاه مطبوعات فراهم کند

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت ارشاد شرایط حضور رسانه‌های استانی را در نمایشگاه مطبوعات فراهم کند.

وزارت ارشاد شرایط حضور رسانه‌های استانی را در نمایشگاه مطبوعات فراهم کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، حسین مسگرانی در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای ارائه دستاوردهای رسانه‌های استانی است، اظهار داشت: متأسفانه رسانه‌های استانی برای شرکت در این نمایشگاه دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

    وی با اشاره به اینکه امکانات لازم برای حضور رسانه‌های استانی و محلی در نمایشگاه فراهم نیست، گفت: تأمین هزینه رفت و برگشت، دوری راه‌ها و اسکان از مهمترین مشکلات رسانه‌های استانی برای شرکت در نمایشگاه است و میزان کمکی هم که اداره کل ارشاد استان به این رسانه‌ها می‌کند جوابگوی برطرف کردن مشکلات نیست.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینگونه مشکلات ما تصمیم گرفتیم برای مدیران و خبرنگاران استان سیستان و بلوچستان اردوی 2 روزه‌ای برگزار کنیم که از این طریق فرصت حضور مسئولان رسانه‌ای استان و استفاده از تجربیات نمایشگاه فراهم شود.

    مسگرانی با بیان اینکه وزارت ارشاد می‌تواند مشکلات مطبوعات استانی را برای حضور در نمایشگاه برطرف کند، گفت: حداقل خواسته ما این است که معاون مطبوعاتی اداره ارشاد خدماتی از جمله شرایط اسکان نیروها و خبرنگاران استانی را برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات فراهم کند و دوم اینکه تسهیلاتی هم برای حضور رسانه‌های مناطق محروم و مرزی در نظر بگیرد.

    وی با اشاره به مشکلات رسانه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: مشکل اصلی رسانه‌های استان بحث کیفی است و خروجی‌های رسانه‌های محلی بسیار پایین است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ما باید شرایط آموزش خبرنگاران استانی را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی متأسفانه بسیاری از مطالب منتشر شده در رسانه‌های مکتوب استان سیستان و بلوچستان کپی است که این امر نشانگر آن است بحث آموزش خبرنگاران در استان سیستان و بلوچستان باید مورد توجه قرار گیرد.

    مسگرانی با اشاره به اقدامات این اداره برای برطرف کردن مشکل آموزش خبرنگاران استانی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری اردوهای ویژه رسانه، پیگیری ایجاد رشته روزنامه‌نگاری و عکاسی در مراکز علمی و کاربردی و دولتی از جمله اقدامات اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان برای برطرف کردن ضعف آموزش در این استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت