سرکنسول ایران در ترگیه خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی اردبیل در ترکیه

عصر نمایشگاه- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در طرابزوان ترکیه گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی استان اردبیل در ترابزوان ترکیه به منظور به نمایش گذاشتن توانمندی‌های هنرمندان این خطه برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی اردبیل در ترکیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم ، رضا باغبان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: مردم استان اردبیل، مردمی مذهبی و ایران دوست هستند که علاقه زیادی به شناخت شاه اسماعیل و شیخ صفی دارند.

    سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترابزوان ترکیه با اشاره به ظرفیت‌های توریستی و ییلاق‌های زیبای ترابزوان بیان کرد: با توجه به روابط یک طرفه گردشگری ایران با ترکیه، گسترش روابط دو طرفه این دو کشور با توجه به شباهت‌های بسیار فرهنگی امری روری بوده و باید گسترش یابد.

    باغبان گفت: در حال حاضر برای گسترش روابط گردشگری استان اردبیل و ترابزوان و معرفی شایسته ظرفیت‌های گردشگری این استان دو فرصت جدید ایجاد شده که از یک سو ترابزوانی‌هایی که در شمال ترکیه زندگی می‌کنند بیش از آنکه به آنتالیا نزدیک باشند به مرزهای ایران نزدیک‌تر هستند و از سویی دیگر تغییر مقصد گردشگران ترکیه‌ای به سوریه به دلیل وضعیت ناآرام آن، میل سفر به استان اردبیل را بیش از پیش کرده است.

    وی از اعلام آمادگی یکی از شرکت‌های هولدینگ بزرگ ترابزوان با داشتن آژانس‌های مسافربری چند منظوره برای گسترش روابط گردشگری ایران و ترابزون خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی برای بازدید تعدادی از آژانس‌های ترابزون از سه استان اصفهان، یزد و اردبیل با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فصل بهار ترتیب داده شده است که این می‌تواند فرصتی مناسبی برای استان اردبیل برای معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این استان باشد.

    سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترابزوان ترکیه برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی استان اردبیل در ترابزوان به منظور به نمایش گذاشتن توانمندی‌های هنرمندان این خطه اعلام آمادگی کرد و گفت: مردمان ترابزوان علاقه و استقبال زیادی از صنایع دستی این استان به ویژه منبت کاری نشان می‌دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت