بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۸۴)

نمایشگاه مطبوعات از ایستگاه بیست و دوم موفق عبور کرد

عصر نمایشگاه- بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با حضور و رقابت حدود ۹۴۰ رسانه در ۶۴۰ غرفه، پس از یک هفته تلاش شامگاه جمعه به کار خود پایان داد.

نمایشگاه مطبوعات از ایستگاه بیست و دوم موفق عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها فعالیت خود را از جمعه 14 آبان آغاز و روز شنبه 15 آبان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان کشوری و مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاریها رسما آغاز کرد.
    رئیس جمهوری پیش از حضور در آیین افتتاحیه از بخش های مختلف این نمایشگاه دیدن کرد.
    در یک هفته برگزاری این نمایشگاه، شاهد حضور و استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم بودیم که از همان ساعات ابتدایی، سیل عظیم مشتاقان وارد مصلی امام خمینی (ره) تهران می شد.
    رییس بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: در این دوره شاهد رشد کمی و کیفی حضور رسانه ها اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و طیف ها و دیدگاه های مختلف بودیم.
    حسین انتظامی با بیان اینکه بیشتر امور نمایشگاه توسط تشکل های رسانه ای انجام شده ، از واگذاری حدود 80 درصد امور اجرایی به بخش خصوصی خبر داد.
    رییس بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در عین حال گفت: مصمم هستیم در دوره بعد برگزاری کامل نمایشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
    معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: دولت یازدهم به نفع بخش خصوصی غقب نشینی کرده و فقط جنبه نظارتی بر امور داشته است.
    در این دوره نمایشگاه غرفه بندی و جانمایی به صو رت الکترونیکی با پیش ثبت نام و ثبت نام و جانمایی نهایی انجام شد و صاحبان رسانه و تمامی افراد در زمان مشخص خود جاها را بر حسب بخش بندی انتخاب کردند.
    بخش بخش کردن غرفه ها و رسانه ها یکی از ویژگی های این دوره نمایشگاه بود که سهولت دسترسی بازدیدکنندگان را به غرفه ها فراهم می کرد، بطوریکه به محض ورود هر مراجعه کننده، نقشه راهنما در اختیار آنها قرار می گرفت و آنها بر اساس مسیرها و مکانهای تعیین شده به مقصد مدنظر می رسیدند.
    علاوه بر حضور رسانه ها، چندین نمایشگاه عکس از جمله نمایشگاه عکس ایران و کره جنوبی در قاب عکس توسط ایرنا به صورت مشترک با خبرگزری یونهاپ کره جنوبی با حضور مسئولان دو خبرگزاری ایرنا و یونهاپ افتتاح شد که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
    نمایشگاه امسال همچنین میزبان حضور مهمانان خارجی از کشورهای مختلف به عنوان سخنران و بازدید کننده بود.
    امسال نشست های تخصصی در هشت تالار گفت و گو در بخش داخلی و خارجی با حضور اساتید و صاحبنظران در ایام نمایشگاه برگزار شد.
    برگزاری غرفه مدافعان حرم، نمایشگاه های عکس با موضوعات مختلف، اجرای برنامه های نمایشی، غرفه های تخصصی کودک و نوجوان و خانواده از بخش جدید این نمایشگاه بود. نشست های چهره به چهره مردم با مدیران مسئول رسانه بصورت روزانه از کارهای خوب نمایشگاه به شمار می آمد.
    شعار این دوره نمایشگاه شفافیت، صداقت انتخاب شده بود که در ادامه شعارهای دوره های گذشته با عنوان آزادی مسئولانه، نقد منصفانه تعیین شده بود.
    از دیگر ویژگی های نمایشگاه امسال، چاپ و انتشار پنج پوستر با در نظر گرفتن رسانه، خانواده، فضای مجازی و رسانه های مکتوب بود.
    ساعات نمایشگاه امسال 9 و 30 تا 20 و 30 تعیین شده بود که برخی روزها به دلیل استقبال ساعات پایانی تمدید شد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت