بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۸۷)

تعامل و تبادل اطلاعات هدف اصل برپایی نمایشگاه مطبوعات است

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رویکرد این اداره کل حمایت از رسانه های استان است، گفت: تعامل ، تبادل و به روز رسانی اطلاعات از مهترین اهداف برپایی نمایشگاه مطبوعات است.

تعامل و تبادل اطلاعات هدف اصل برپایی نمایشگاه مطبوعات است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، فیروز فاضلی بیان کرد: نمایشگاه سالیانه مطبوعات که با هدف معرفی رسانه ها و گسترش تعاملات رسانه ای برگزار می شود با توجه به شرکت رسانه های سراسر کشور بهترین مکان برای حضور رسانه های استانی و ارتباط با سایر فعالان این حوزه است و می طلبد که مدیران رسانه ها با حضور در این فضا ، رسانه خود را به نحو شایسته معرفی کنند.
    وی اظهار کرد: در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که در روزهای اخیر برگزار شد ،با تمهیداتی که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیشیده بود امکان حضور همه رسانه ها در نمایشگاه فراهم شد، که لازمه این حضور ثبت نام اینترنتی بود و تمام رسانه ها می توانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و هیچ محدودیتی برای حضور در نمایشگاه وجود نداشت.
    وی ادامه داد: در ضمن رسانه های حاضر از گیلان و سایر استان ها بدون حمایت مالی از دولت در این نمایشگاه حضور داشتند و انتظار این بود که رسانه های بیشتری از گیلان در این رویداد مهم رسانه ای حضور یابند.
    فاضلی در خصوص یارانه مطبوعاتی نیز بیان کرد: این موضوع در قالب یارانه بیمه به پایگاه ها تعلق می گیرد و در صورت تقبل پوشش بیمه خبرنگاران بر اساس ظرفیت مشخص شده، امکان برخورداری از آن وجود خواهد داشت.
    وی ادامه داد: همچنین خبرنگاران می توانند برای کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام کرده، پس از ارزیابی رتبه خبرنگاری از تسهیلات ویژه روزنامه نگاران واقعی برخوردار شوند.
    وی با توجه به مطلب منتشر شده ای در برخی رسانه های گیلان با عنوان رسانه هایی که سنگ آسیابند و مسئولینی که آسیابان! ضمن قدردانی از اهتمام رسانه های استان تصریح کرد: غرفه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فضایی برای معرفی کل رسانه های استان بود و بر همین اساس این اداره کل بروشوری حاوی اطلاعات تمام نشریات و پایگاه های خبری استان منتشر و در نمایشگاه توزیع کرد.
    فاضلی لازمه حضور در نمایشگاه مطبوعات را همفکری و تعامل رسانه ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: به نظر می رسد برای سال آینده بهترین گزینه هم اندیشی پایگاه های خبری برای چگونگی معرفی این رسانه ها در نمایشگاه و در غرفه اداره کل است تا این رسانه ها نیز به نحو مطلوب معرفی شوند.
    وی اظهار کرد: تقویت پایگاه های خبری و دیگر رسانه های مستقل، نخستین گام در راستای توسعه فرهنگی است و این اداره کل با وجود مشکلات مختلف اعتباری، نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هدف اصلی این اداره کل را حمایت از رسانه های استان عنوان کرد و افزود: در نشست های مختلفی که در سطح وزارتخانه نیز انجام می شود، به این مهم تاکید می شود تا راه حل اساسی برای این گونه مشکلات فراهم شود.
    فاضلی تاکید کرد: با روی گشاده از نقدهای سازنده و راه گشای تمام رسانه های مکتوب و مجازی استان استقبال می کنیم.
    بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور 900 رسانه در قالب 620 غرفه، از 14 تا 21 آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با شعار شفافیت، صداقت برپا شد.
    در حال حاضر استان ١٤٧ نشریه مکتوب دارای مجوز و در حال انتشار شامل ٩ روزنامه، ٤٤ هفته نامه، ١٦ دوهفته نامه، ٤٢ ماهنامه، ٥ دوماهنامه، ٢٢ فصلنامه و ٩ دوفصلنامه، ٨١ پایگاه خبری و شش نشریه الکترونیکی مجوزدار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت