بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران (۸۸)

پایان پرشورترین نمایشگاه مطبوعات در یک دهه گذشته

عصر نمایشگاه- بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با حضور پرشور حدود هزار رسانه در فضایی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع جمعه در حالی به کار خود پایان داد .

پایان پرشورترین نمایشگاه مطبوعات در یک دهه گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از افکارنیوز،  بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با حضور پرشور حدود هزار رسانه در فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع جمعه در حالی به کار خود پایان داد که با خبر خوش رییس جمهور درباره یارانه مطبوعات آغاز و با وعده پرداخت صد در صدی اعتبارات معاونت مطبوعاتی توسط رییس دفتر رییس جمهور به پایان رسید.

    نمایشگاهی با حضور تمام طیفهای سیاسی صاحب رسانه در کشور که نشان از فضای باز و آغوش گشوده دولت و وزارت ارشاد برای پذیرایی از همه رسانه ها در جشن سالانه خودشان بود.

    امسال نمایشگاه مطبوعات تفاوت های ویژه ای با سالهای قبل داشت که از آن جمله می توان به برگزاری نشست های خبری وزرا، معاون رییس جمهور و برخی مسئولان طراز اول کشور اشاره کرد که در سالنی جداگانه با اقبال مردم و رسانه ها رو برو شد. ابتکاری را که می توان نام آن را نشست های خبری مسئولان عالی رتبه با حضور رسانه ها و مردم نام نهاد. نشست هایی که در عین رعایت مناسبات مربوط به اینگونه برنامه ها، محلی برای مواجهه مستقیم مردم و مسئولان بود؛ که یکی از اصلی ترین مطالبات همیشگی مقام معظم رهبری و جنبش های عدالت خواه بوده است؛ ارتباط بی واسطه مردم و مسئولان و پاسخگویی مسئولان به مردم.

    رشد 20 درصدی مخاطبان نمایشگاه و افزایش 15 درصدی پوشش اخبار توسط رسانه های دیداری داخلی و خارجی به گواهی روابط عمومی مصلای امام(ره) هم از نشانه های پویایی بی نظیر نمایشگاه امسال است. این آمار حکایت از بازگشت اعتماد مردم به رسانه هاست که با فعالیت های صدادقانه و شفاف رسانه ها فراهم شده است.

    وجود سه نمایشگاه عکس هم از جذابیت های بصری نمایشگاه مطبوعات امسال بود؛ «ایران در سالی که گذشت، ایران و کره، محیط زیست» که با استقبال مردم و مهمانان نمایشگاه هم مواجه شد.

    نمایشگاه مطبوعات امسال تصویری بیاد ماندنی از رویدادها و مسائل کشور بود تا جایی که غرفه متفاوت سایت عقیق نیز که به بزرگداشت شهدای مدافع حرم اختصاص داشت، در مرکز نمایشگاه مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت.

    برپایی 23 کارگاه آموزشی و تخصصی در کنار 24 نشست روزنامه نگاران خارجی منتخب از کشورهایی چون «امریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، چین، ترکیه، لبنان، مصر، ایتالیا و...» نیز از دیگر ویژگی های نمایشگاه امسال بود.

    غرفه نمایشگاه عکس دفاع مقدس، انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس و خانه فرهنگ و ایثار نیز با گزینش عکس هایی خاطره انگیز و ناب در نمایشگاه امسال حال و هوای روزهای جنگ و دوران مقاومت را در نمایشگاه زنده کرده بود.

    همچنین فعال شدن رسانه های حاضر در نمایشگاه نیز، از وجوه متمایز کننده نمایشگاه امسال با سالهای قبل بود. بالغ بر 290 نشست خبری، توسط رسانه ها در تالارهای گفتگو و غرفه های رسانه ها برگزار شد.

    امسال همچنین، بازتاب خبری نمایشگاه مطبوعات در رسانه های دیداری داخلی و خارجی با رشد 15 درصدی مواجه شده که این آمار را روابط عمومی مصلای امام(ره) بر اساس ورود تیم های رسانه ای خارجی اعلام کرده است.

    نکته قابل تامل در برگزاری نمایشگاه امسال، افزایش روزهای برگزاری بود به طوری که سنت همه ساله، یک هفته ای امسال، یک روز اضافه شد و نمایشگاه 8 روزه برگزار شد و طبق آمارهای غیر رسمی روزانه به طور متوسط حدود 30 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که این آمار برای 5شنبه و جمعه به 60 هزار نفر هم رسیده است که می توان گفت در 8 روز نمایشگاه بالغ بر 300 هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات بازدید کردند.

    مهمتر از حضور گرم مردم، حضور رسانه های حامی و منتقد و مخالف دولت در نمایشگاه بود که در فضایی کاملا صنفی به تبادل نظر، بیان دیدگاه ها و انتقادات و ارائه برنامه های خود پرداختند و نشاط سیاسی مثال زدنی را در نمایشگاه به وجود آوردند. به اعتقاد اهالی رسانه، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که بولتن های روزانه اش را نیز 7 روزنامه متنوع منتشر کردند، موفق ترین جشن رسانه ای در یک دهه گذشته بوده که هم در گردهمایی رسانه ها موفق بوده و هم در حضور مردم و علاقمندان به مطبوعات.

    همه این اقدامات گام های اولیه مطمئنی بود که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سومین سال در جهت واگذاری برگزاری نمایشگاه مطبوعات سال آینده به صنوف رسانه ای برداشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت