قائم مقام بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد

تحویل اسفندماه شهر آفتاب به نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- قائم مقام بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران از استقرار کمیته اجرایی نمایشگاه تا دو روز آینده در شهر آفتاب خبر داد و گفت:‌ شهر آفتاب تا پایان اسفند تحویل نمایشگاه کتاب خواهد شد.

تحویل اسفندماه شهر آفتاب به نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم ، امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی درباره هزینه‌کرد رقم حاصل از صرفه‌جویی برپایی نمایشگاه کتاب گفت:‌ نظر معاونت فرهنگی ارشاد این است که هر صرفه‌جویی که از محل جابه‌جایی اتفاق افتاد، در جهت حمایت از ناشران صرف شود، چون هنوز عدد مشخص نیست، طبیعتاً نمی‌توان دقیق اظهارنظر کرد.

    وی ادامه داد: جدول هزینه‌های نمایشگاه تا دو روز آینده منتشر می‌شود، بخشی از هرینه‌های نمایشگاه هزینه‌های مربوط به مکان مصلی است، بخشی از این هزینه‌ها میزان اجاره بها بود، بخشی هزینه‌های مربوط به ایجاد سازه‌های موقت و تاسیسات زیربنایی‌، هزینه‌های تاسیساتی، نیروی انسانی و ... است،‌ که در داخل فضای نمایشگاه هزینه می‌شود.

    شهرام‌نیا تصریح کرد: کل هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بین 13 و نیم تا 14 میلیارد تومان است که تنها بخشی از آن مربوط به مکان، آماده سازی زیرساخت‌ها و بحث‌هایی از این دست است که با برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب صرفه‌جویی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه طبق قراردادی که بین شهرداری و ارشاد امضا خواهد شد‌، شهرآفتاب برای 10 سال به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب قرار می‌گیرد‌، گفت: هم‌چنین برای این دوره ما مجبور هستیم 50 درصد فضای نمایشگاهی را در سازه‌های موقت بنا کنیم که شهرداری قول داده با هزینه خود این سازه‌ها را نیز ایجاد کند. امیدواریم برای سال آینده کل فضای نمایشگاهی در فضای مسقف باشد.

    شهرام‌نیا در پاسخ به اینکه با توجه به این ویژگی‌های شهرآفتاب و در کنار آن دغدغه ناشران از بابت عدم استقبال مخاطبان و افت میزان فروش نمایشگاهی آیا رقم حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌ها صرف خرید کتاب از ناشران و جبران این دغدغه خواهد شد‌، گفت:‌ همانطور گه گفتم هنوز به طور نهایی مشخص نیست‌،اما قطعاً وزارت ارشاد این هزینه را صرف حمایت از ناشران می‌کند.

    وی در پاسخ به اینکه شهر آفتاب از چه زمانی در اختیار نمایشگاه کتاب تهران قرار می‌گیرد‌، گفت:‌ ظرف یکی دو روز آینده دفتر کمیته اجرایی در شهرآفتاب برپا می‌شود و کمیته اجرایی مسقر می‌شوند. هم‌چنین تیم کنترل‌کننده نیز در نمایشگاه مستقر می‌شود تا روند پیشرفت کار را کنترل کند. نهایتا تا پایان اسفند شهر آفتاب برای آماده سازی نمایشگاه کتاب در اختیار قرار می‌گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت