در حاشیۀ گشایش نمایشگاه عیدانه صنایع دستی مطرح شد

ایجاد بازار صنایع دستی کشور در هفت کشور اروپایی

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از ایجاد بازار صنایع دستی کشور در هفت کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس خبرداد.

ایجاد بازار صنایع دستی کشور در هفت کشور اروپایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، بهمن نامور مطلق درحاشیۀ گشایش نمایشگاه عیدانه از ایجاد بازارچه های نوروزی صنایع دستی در چند کشور هدف خبر داد و اضافه کرد: از این پس، یکی از مهمترین فعالیت های سالانه ما بازارچه های نوروزی ما هستند که برای شروع، با پنج کشور شروع خواهیم کرد و در آینده آن را توسعه خواهیم داد.

    وی تصریح کرد: چین و روسیه دوقطب مهم بازار صنایع دستی ما خواهند بود. علاوه بر آن ها فرانسه، آلمان، ایتالیا،اسپانیا و انگلیس، حتی دانمارک و اتریش هم در آینده جزء بازارهای هدف ما خواهند بود.

    نامور مطلق یادآور شد: ما منتظر برداشته شدن موانع هستیم تا نقل و انتقالات بانکی سهل تری با دنیا داشته باشیم و بازارهای خود را رونق ببخشیم و دولت در این زمینه از بخش خصوصی فعال در تجارت صنایع دستی حمایت می کند.

    وی در ادامه به برخی از تفاهم نامه ها با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: در مقابل پژو و ایرباس باید فرش و صنایع دستی به غربی ها صادر می کردیم چرا که اروپایی ها و امریکایی ها بیش از اینکه به نفت ما چشم بدوزند به بازار 80 میلیونی ما چشم دوخته اند.

    وی گفت: همانطور که خارجی ها بازار را از ما می گیرند باید ما نیز بتوانیم با کالاهای خود در بازار آنها سهیم باشیم و نباید بازار داد و ستد ما با خارجی ها یکطرفه باشد.

    وی افزود: آن ها می توانند میزان نیازشان از نفت ما را از یک کشور کوچکی مثل قطر تامین کنند اما بازار 80 میلیونی در منطقه بی بدیل است. در مقابل پژو و ایرباس باید فرش و صنایع دستی به غربی ها صادر می کردیم.

    نمایشگاه عیدانه، در آستانه نوروز 95 از 11 تا 14 بهمن با محصولات و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در سازمان میراث فرهنگی برای عرضه به نهاد ها و سازمان های دولتی و خصوصی تشکیل شده است.

    این نمایشگاه ظهر دیروز 11 بهمن با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و سمیع الله مکارم معاون توسعه سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت