عصر نمایشگاه به نقل از لاستامپا منتشر کرد

تهران در پی کسب و کار ؛ حرکت از رم آغاز می شود

عصر نمایشگاه- لاستامپا همزمان با برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در اروپا گزارشی با عنوان "تهران در پی کسب و کار؛ حرکت از رم آغاز می شود" منتشر کرد.

تهران در پی کسب و کار ؛ حرکت از رم آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه »، لاستامپا در گزارشی به قلم تئودورو کیارلی با عنوان « تهران در پی کسب و کار : حرکت از رم آغاز می شود» می نویسد : تحرکات ایران در زمینه کسب و کار از رم آغاز می شود و جمهوری اسلامی پایتخت ایتالیا را برای معرفی صنایع ایرانی انتخاب کرده است. نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا از فردا در محل نمایشگاه بین المللی رم آغاز می شود و تا 26 نوامبر ادامه خواهد داشت.

    این اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در غرب از سال 1979 تا کنون به شمار می آید. توافق هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک به بازگشایی یکی از جذابترین بازارها برای اروپا و آسیا منجر شده است. انتخاب ایتالیا برای برگزاری این نمایشگاه می تواند فرصتهای بسیار خوبی را نصیب شرکتهای ایتالیایی بکند.ایرانیها بیش از هر چیز در پی فناوریهای مدرن و شرکای ایتالیایی برای حضور در طرحهای سرمایه گذاری مشترک هستند.

    نمایشگاه اختصاصی ایران با شرکت 125 شرکت و 12 بانک ایرانی در فضایی به مساحت 7 هزار متر مربع در پایتخت ایتالیا برگزار می شود و قرار است در چارچوب آن مذاکرات دوجانبه ای با 200 شرکت ایتالیایی علاقمند کار با ایران انجام شود. ابتکارعملهای فرهنگی نیز به موازات نمایشگاه اختصاصی ایران در رم برگزار خواهد شد و حضور وزیر صنایع ایران و همتای ایتالیایی وی در این نمایشگاه، نشانه دیگری از اهمیت آن به شمار می آید.

    ارزش بازار ایران برای صنایع اروپایی بیش از 800 میلیارد دلار است و قرار است در آن کشور پیش از سال 2020، 80 فرودگاه و 3500 هتل ساخته شود. ایرانیها به کار با ایتالیا بسیار علاقه دارند و ادامه حضور شرکتهای ایتالیایی در سالهای دشوار تحریم در ایران، عامل مثبتی برای استمرار همکاری با آن کشور به شمار می رود. مبادلات تجاری بین دو کشور هرگز قطع نشده و حجم صادرات ما به ایران در سال 2014 برابر با یک میلیارد و دویست میلیون یورو بوده است.

    از جمله اقلام عمده صادرات ایتالیا به ایران می توان به دستگاههای مکانیکی، محصولات شیمیایی، محصولات فلزی، دستگاههای برقی، مواد ساختمانسازی و محصولات دارویی اشاره کرد.

      گفتنی است ،بازگشایی بازار ایران در دوره پساتحریم، بیش از همه بخشها به نفع صنعت نفت و گاز خواهد بود که شدیدأ از ناحیه تحریم ها آسیب دیده بود. دومین بخشی که از تعامل با خارج منتفع خواهد شد، صنایع خودرو سازی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت