رئیس دفتر وزارت امور خارجه در ارومیه:

نمایشگاه مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان برپا می شود

عصر نمایشگاه- رئیس دفتر وزارت امور خارجه در ارومیه گفت: نمایشگاه مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان برپا می شود.

نمایشگاه مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان برپا می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، احمد منتظمی در جریان دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در ارومیه اظهارداشت: آذربایجان غربی با برخورداری از ظرفیت فوق العاده ای همچون منطقه آزاد ماکو در مجاورت جمهوری آذربایجان آمادگی پذیرای هیئتهای تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاران این کشور را دارد.

    وی با بیان اینکه همچنان که سال گذشته نمایشگاه مشترکی بین ایران و آذربایجان در نخجوان برگزار شد و امسال نیز این نمایشگاه مجدداً برپا می‌شود عنوان کرد: برپایی چنین نمایشگاههایی زمینه ساز توسعه سطح روابط به خصوص در بخش اقتصادی است.

    منتظمی با ابراز امیدواری برای ارتقاء روابط بین ایران و آذربایجان اظهار داشت: همسایگی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و مسلمان بودن دو کشور و وجود مشترکات فرهنگی بسیار در نوع خود بی نظیر است بنابراین امیدواریم دومین دوره مأموریت شما در ایران به عنوان سرکنسول با موفقیت روزافزون همراه باشد.

    وی ادامه داد: انتظار می‌رود از ظرفیتها و فرصتهای فراوان موجود بین دو کشور بیش از پیش و به بهترین شکل استفاده شود و به واسطه آن شاهد افزایش رفت و آمدها و ارتقاء روابط اقتصادی دو کشور و ازدیاد تعاملات تجار ایرانی و آذربایجانی باشیم.

    رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه با اشاره به آشنایی دیرین مقامات جمهوری آذربایجان با شخصیت استاندار آذربایجان غربی افزود: تاریخ سفر قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی به جمهوری آذربایجان از طرف ایران تعیین شده و امیدواریم با نهایی شدن آن  از سوی جمهوری آذربایجان این سفر در طی دوتا سه هفته آینده محقق شود.

    رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه گفت: در سفر استاندار آذربایجان غربی به باکو موضوع برگزاری یک نمایشگاه مشترک در باکو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

    منتظمی افزود: با توجه به این که ظرفیت آذربایجان غربی در زمینه تولیدات مختلف صنعتی به ویژه محصولات و صنایع تبدیلی کشاورزی بسیار قابل توجه است بنابراین مکاتباتی از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با کشور جمهوری آذربایجان انجام شده و آمادگی کامل برای افزایش تعاملات و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون هم در باکو و هم در نخجوان اعلام شده است.

    وی با ابراز امیدواری به افزایش روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور گفت: ایران و آذربایجان مشترکات فرهنگی زیادی دارند که از جمله آنها می‌توان به مشترکات مختلف در زمینه ادبیات، فولکور، آشیقها، شعرا و یا مشترکات علمی و دانشگاهی اشاره کرد بنابراین ایران آمادگی دارد بسترهای لازم برای ارتقا مناسبات در همه زمینه ها بویژه ما بین دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان و کشورمان را فراهم آورد.

    منتظمی بیان کرد: با توجه به این که روابط بین ایران و آذربایجان بسیار خوب است و هیچ مشکلی بین دو کشور همسایه وجود ندارد بنابراین انتظار می‌رود وضعیت 12 زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان بهبود یابد چرا که خانواده‌های این افراد درخواست پیگیری و بهبود وضعیت آنان را دارند و با توجه به این که جرم این افراد در حدی است که می‌تواند شامل بخشودگی و عفو شوند بنابراین از رئیس جمهوری آذربایجان خواستار عفو آنان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت